Outcast - Second Contact

Outcast - Second Contact

7,1
8 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.7
PS4 6.7
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Appeal
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
14.11.2017
Europa:
14.11.2017
Producent:
Appeal
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
14.11.2017
Europa:
14.11.2017

Recenzja redakcji

Recenzja: Outcast – Second Contact (PS4)
7.5
Recenzja: Outcast – Second Contact (PS4)
PS4

Outcast - Second Contact - opis gry

Outcast - Second Contact to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Appeal i wydana przez BigBen Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Second Contact to remake Outcast z 1999 roku.

Fabuła pozostała bez zmian. Historia została umiejscowiona w niedalekiej przyszłości, gdy ludzkość odkryła istnienie równoległego świata nazwanego Adelpha. Amerykański rząd stał za tym odkryciem i postanowiono wysłać sondę badawczą, która ma nawiązać kontakt z obcymi. Eksperyment się udał, ale obca rasa – Talan – zaatakowała maszynę i tym samym zakłóciła czasoprzestrzeń tworząc czarną dziurę, która zagraża Ziemi. W konsekwencji Ziemianie wysyłają na planetę Cuttera Slade’a przedstawiciela Sił Specjalnych, który ma eskortować grupę naukowców. Uczeni mają naprawić sondę, ale już podczas podróży pojawia się wielki problem i ich statek zostaje zniszczony. Cutter jest oddzielony od swoich towarzyszy, a na domiar złego został uznany przez rasę Talan za mesjasza, który zbawi ich lud od jarzma okrutnego tyrana.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wbrew pozorom dużym zmianom nie uległa też rozgrywka. Outcast to gra action-adventure osadzona w otwartym świecie (i według niektórych uznawana za pierwszy tego typu tytuł w historii). Adelpha nie uległa zmianie, choć twórcy nie omieszkali poprawić oprawy graficznej, do czego wykorzystano silnik Unity.

Produkcja Appeal posiada strukturę dość typowej współczesnej gry open-world, dając nam możliwość w miarę swobodnego podróżowania (sześć kontynentów; nie wszystkie lokacje dostępne są na starcie) i wykonywania questów dla napotkanych NPC-ów. Uwagę warto jednak zwrócić na fakt, iż w Second Contact brakuje pewnych ułatwień charakterystycznych dla nowych gier, np. nie ma tu markerów dokładnie pokazujących, gdzie mamy się udać. Jedną z atrakcji Outcast jest również to, że nasze działania wpływają na świat wokół.

W remake’u zmodyfikowane zostało sterowanie. Doszła umiejętność kucania, łatwiejszego chowania się za elementami otoczenia lub turlania w prawo bądź w lewo, co pozwala unikać ataków. Nasz podopieczny ma do dyspozycji różne rodzaje broni, które da się z czasem upgrade’ować. Inną nowością jest automatycznie regenerujące się zdrowie, choć w ustawieniach gry możemy je wyłączyć.

Wideo - Outcast - Second Contact

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper