Outcast - Second Contact - opis gry
Outcast - Second Contact to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Appeal i wydana przez BigBen Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Second Contact to remake Outcast z 1999 roku.
Fabuła pozostała bez zmian. Historia została umiejscowiona w niedalekiej przyszłości, gdy ludzkość odkryła istnienie równoległego świata nazwanego Adelpha. Amerykański rząd stał za tym odkryciem i postanowiono wysłać sondę badawczą, która ma nawiązać kontakt z obcymi. Eksperyment się udał, ale obca rasa – Talan – zaatakowała maszynę i tym samym zakłóciła czasoprzestrzeń tworząc czarną dziurę, która zagraża Ziemi. W konsekwencji Ziemianie wysyłają na planetę Cuttera Slade’a przedstawiciela Sił Specjalnych, który ma eskortować grupę naukowców. Uczeni mają naprawić sondę, ale już podczas podróży pojawia się wielki problem i ich statek zostaje zniszczony. Cutter jest oddzielony od swoich towarzyszy, a na domiar złego został uznany przez rasę Talan za mesjasza, który zbawi ich lud od jarzma okrutnego tyrana.
Wbrew pozorom dużym zmianom nie uległa też rozgrywka. Outcast to gra action-adventure osadzona w otwartym świecie (i według niektórych uznawana za pierwszy tego typu tytuł w historii). Adelpha nie uległa zmianie, choć twórcy nie omieszkali poprawić oprawy graficznej, do czego wykorzystano silnik Unity.
Produkcja Appeal posiada strukturę dość typowej współczesnej gry open-world, dając nam możliwość w miarę swobodnego podróżowania (sześć kontynentów; nie wszystkie lokacje dostępne są na starcie) i wykonywania questów dla napotkanych NPC-ów. Uwagę warto jednak zwrócić na fakt, iż w Second Contact brakuje pewnych ułatwień charakterystycznych dla nowych gier, np. nie ma tu markerów dokładnie pokazujących, gdzie mamy się udać. Jedną z atrakcji Outcast jest również to, że nasze działania wpływają na świat wokół.
W remake’u zmodyfikowane zostało sterowanie. Doszła umiejętność kucania, łatwiejszego chowania się za elementami otoczenia lub turlania w prawo bądź w lewo, co pozwala unikać ataków. Nasz podopieczny ma do dyspozycji różne rodzaje broni, które da się z czasem upgrade’ować. Inną nowością jest automatycznie regenerujące się zdrowie, choć w ustawieniach gry możemy je wyłączyć.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych