Pine - opis gry
Pine to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Twirlbound i wydana przez Kongregate. Tytuł ukazał się na komputerach (Windows, macOS, Linux) oraz konsolach Nintendo Switch i PS4.
Fabuła - Pine
Akcja gry rozgrywa się na niewielkiej wyspie o nazwie Albamare. Ma ona szczególną cechę: ewolucja na niej sprawiła mianowicie, że samoświadomość zyskali nie tylko ludzie, ale i inne stworzenia. W efekcie ci pierwsi nie znajdują się na szczycie łańcucha pokarmowego i żyją w izolacji na szczycie miejscowej góry. Względny pokój nie trwa jednak wiecznie. Osunięcie się podłoża sprawia, iż wielu ginie, a duża część wioski zostaje zniszczona. Ocalali nie mają wyjścia - muszą znaleźć sobie nowy dom, a to oznacza konieczność, by zawitać do świata zewnętrznego, którego tak się boją. Zadanie to spadnie konkretnie na barki Hue, głównego bohatera.
Rozgrywka - Pine
Pine to gra action-adventure rozgrywająca się w otwartym świecie, w której dużą rolę odgrywa survival. Nasz podopieczny znajduje na swej drodze wiele przedmiotów różnego rodzaju mogące posłużyć do jedzenia (regeneruje zdrowie), usprawniania broni, klecenia pułapek itd. Jeśli natomiast czegoś nie potrzebujemy, możemy to podarować innym plemionom zamieszkującym Albamare w specjalnie do tego przygotowanych miejscach.
Jedną z najważniejszych jest w Pine ewoluujący ekosystem. Świat gry zamieszkany jest przez różne plemiona, które mają z sobą i z nami różne relacje. Zasadniczo są trzy: przyjaźń, postawa neutralna i wrogość. Ta pierwsza oznacza, że będziemy mogli z innymi handlować, ta ostatnia - że zostaniemy zaatakowani bez ostrzeżenia. Relacje można oczywiście z biegiem czasu zmieniać, choć jeśli dla przykładu pomożemy jednemu plemieniu, wówczas te, które są z nim skonfliktowane, nie spojrzą na nas przychylnym okiem. Mimo to nawiązanie kontaktów z każdą rasą jest istotne dla fabuły.
W grze nie brakuje ponadto walki (system inspirowany jest serią Dark Souls; przeciwnicy zadają spore obrażenia dlatego nie możemy sobie pozwolić na nonszalancję) oraz innych aktywności, np. przemierzania lokacji w stylu dungeonów.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych