Prey: Mooncrash - opis gry
Mooncrash to duże rozszerzenie do gry action-adventure Prey, która ukazała się rok wcześniej na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Za jego produkcję odpowiadało Arkane Studios.
Rozszerzenie pozwala zapoznać się z historią przedstawioną w Prey z nieco innej perspektywy, choć zasadniczo rzecz biorąc, fabuła jest tu atrakcją o znaczeniu raczej drugorzędnym. Głównym bohaterem jest haker o imieniu Peter, który zostaje wynajęty przez korporację o nazwie Kasma, by zbadać, co stało się na bazie księżycowej należącej do konkurencyjnej firmy TranStar. Robi to podłączając się do wirtualnej rzeczywistości i przeprowadzając komputerową symulację.
Do wyboru mamy pięć postaci, które różnią się nieco parametrami oraz drzewkami rozwoju. Wchodząc w ich buty, musimy uciec ze wspomnianej bazy księżycowej, której powierzchnia jest równa mniej więcej połowie Talosa 1 z podstawki, odtwarzając tym samym dramatyczne wydarzenia, jakie miały tam miejsce. Co ciekawe, rozszerzenie wprowadza do formuły elementy roguelike. Wprawdzie układ pomieszczeń nie ulega zmianie w trakcie rozgrywki, ale zmianie ulega za to rozstawienie przeciwników, pułapek i lootu. Na uwagę zasługuje również wskaźnik zakłóceń, który napełnia się z czasem (im jest on bardziej zapełniony, tym poważniejsze przeszkody stają nam na drodze), a także punkty Sim pozwalające kupować nowe wyposażenie dla podopiecznych. W razie zgonu wcielamy się zaś w nową postać, która rozpoczyna w pobliżu miejsca zgonu poprzednika/poprzedniczki.
Fabuła, jak wspomniano, nie jest tu najważniejsza. Bardziej niż na cutsceny, stawia na minimalizm, czyli trochę tak, jak pierwowzór. Kolejne szczegóły o wydarzeniach poznajemy dzięki licznym mailom oraz audiologom.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych