Pro Evolution Soccer 2008 - opis gry
Pro Evolution Soccer 2008 jest grą sportową traktującą o piłce nożnej, wyprodukowaną i wydaną przez japońską firmę Konami w październiku 2007 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Ukazały się również wersje na PS2 i PSP, a także DS-a i Wii. Wydania na starsze konsole Sony, nie licząc zmienionych składów, nie różnią się praktycznie niczym od PES-a sprzed roku. Na platformach Nintendo deweloper inaczej rozwiązał kwestię sterowania.
Gracze zdążyli się już przyzwyczaić, że każda kolejna część przynosi zmiany - raz PES jest bardziej nastawiony na obronę, by za rok położyć większy nacisk na atak. Jako że poprzednia odsłona wyraźnie premiowała napastników, można było spodziewać się, że najnowsza wersja postawi na defensywę. Deweloper doszedł jednak do innego wnosku, w związku z czym Pro Evolution Soccer 2008 po raz kolejny utrudnia sprawę obrońcom, natomiast ułatwia napastnikom. Zdecydowanie trudniej jest odebrać piłkę, a trzymanie pressingu na niewiele się zdaje. W dodatku podwajanie krycia jest dużo mniej skuteczne niż dawniej, bo pomagający zawodnik w zasadzie jedynie statystuje. W ubiegłorocznej edycji bardzo denerwującym aspektem było przenikanie przez siebie zawodników, co zostało praktycznie wyeliminowane w bieżącej odsłonie. Oprócz tego twórcy wprowadzili szereg dodatków, które znacznie urozmaicają rozgrywkę.
Przełomową nowością wydawała się być możliwość symulowania faulu, choć w praktyce udać faul jest bardzo trudno, gdyż trzeba mieć niesamowite szczęście lub wyczucie. W PES 2008 gracz po raz pierwszy w serii może dodawać i odejmować zawodników w murze, deweloper zaimplementował także system Teamvision, dzięki któremu konsola może uczyć się naszego stylu gry i dostosowywać prowadzenie swojej drużyny pod niego. Dopracowana została również inteligencja bramkarzy - w Pro Evolution Soccer 6 zbyt często dochodziło do sytuacji, w których golkiperzy odbijali futbolówkę bezpośrednio pod nogi napastników, natomiast w edycji 2008 takie akcje nie są już częstym widokiem. Konami pomyślało o graczach, którzy lubią przeglądać swoje statystyki, stąd obecność trybu Community. Można tam śledzić wyniki meczów ze znajomymi, jak również mniej istotne informacje np. ilość żółtych i czerwonych kartek. Oprócz standardowych dla serii trybów offline, deweloper usprawnił aspekt sieciowy, poprawiając m.in. matchmaking. W kwestii licencji, PES 2008 w dalszym ciągu znajdował się daleko za konkurencją z obozu Electronic Arts.
Mimo że Pro Evolution Soccer 2008 działa na silniku sprzed roku, twórcom udało się poprawić animacje zawodników oraz wygląd twarzy piłkarzy. Chrupnięcia animacji zdarzają się relatywnie rzadko, a w tle przygrywa nam licencjonowana muzyka.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych