Prototype

Prototype

Ocena wg platformy:

PC 6.9
PS4 6.4
XONE 5.6
PS3 7.0
X360 6.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Radical Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
09.06.2009
Europa:
12.06.2009
Polska:
26.06.2009
Producent:
Radical Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
09.06.2009
Europa:
12.06.2009
Polska:
26.06.2009

Prototype - opis gry

Prototype jest grą akcji osadzoną w otwartym świecie, stworzoną przez studio Radical Entertainment i wydaną przez firmę Activision w czerwcu 2009 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Pod względem rozgrywki Prototype mocno przypomina serię inFamous i zadebiutował na rynku w tym samym czasie, co pierwsza odsłona przygód Cole’a. W 2015 roku tytuł trafił na Xboksa One i PlayStation 4.

Jako Alex Mercer gracz zostaje rzucony w sam środek wyspy Manhattan, która nie jest już taka sama jak kiedyś. Miasto zostało zarażone przez wirus zamieniający ludzi w mutanty. Na ulicach panuje niesamowity chaos, zarażonym sprawić opór starają się kolejne oddziały militarne, a sama metropolia jest kompletnie zniszczona i jej koniec wydaje się być bliski. Z Alexem również nie wszystko jest w porządku - także jego ciało zostało zmutowane, przez co ma on dostęp do całej masy nadnaturalnych zdolności, potrafi wdrapać się na największe wieżowce i nie tylko skakać między nimi, ale również korzystać z umiejętności szybowania. Po kilku minutach akcja cofa się bowiem o kilkadziesiąt dni wstecz - do momentu, kiedy to wszystko się zaczęło...

W Prototype gracz otrzymuje wielki teren do eksploracji i nie dotknęły go żadne ograniczenia, takie jak odkrywanie kolejnych partii metropolii w miarę przechodzenia gry - całość jest dostępna od razu. Nadludzkie możliwości głównego bohatera sprawiają, że dużą część gry spędziamy skacząc po wieżowcach, zamiast poruszać się ulicami. Jest on na tyle szybki, że autorzy zrezygnowali też z możliwości prowadzenia pojazdów. Alex w czasie gry zdobywa kolejne moce, ale jego główną bronią są ręce. Przeobrażają się one w prawdziwe narzędzia zbrodni - szpony, ostrza, bicze, maczugi. Sprawiają, że postać ta ma zdecydowaną przewagę w sile nad innymi i w pojedynkę Alex potrafi być bardzo efektywny. Ukończenie głównych misji fabularnych przedstawia tylko ogólny zarys tego, co tak naprawdę wydarzyło się na Manhattanie. By w pełni poznać całą historię, należy odnajdywać na mapie nieobowiązkowe ofiary oraz wykonywać niektóre zadania poboczne.

Nawet jak na grę z otwartym światem, oprawa graficzna w Prototype nie zachwyca. Brakuje większego zróżnicowania miasta, przez co okolica wydaje się być bezpłciowa i ciężko byłoby nauczyć się całego obszaru na pamięć. Dynamizmu rozgrywce dodają bardzo dobre efekty dźwiękowe oraz nieźle dobrana muzyka.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Prototype

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper