Quake 4 - opis gry
Quake 4 to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio Raven Software, które podczas procesu tworzenia konsultowało się z id Software, twórcami poprzednich części serii. “Czwórka”, w odróżnieniu od “trójki”, kładła większy nacisk na singla. Gra ukazała się na PC i Xboxa 360.
Quake 4 kontynuuje wątki części drugiej i Enemy Territory: Quake Wars. W “czwórce” jesteśmy świadkami dalszego ciągu bitwy między ludzkością i rasą mechanicznych Stroggów, istot podbijających kolejne planety we wszechświecie. Akcja rozgrywa się tu jednak na podwórku najeźdźców, a zadaniem Matthew Kane’a, żołnierza, w którego buty wejdziemy, jest zinfiltrowanie ich bazy.
Quake 4 porzuca motyw samotnego żołnierza walczącego z armią wrogów na rzecz prowadzonej z rozmachem wojny. Odbija się to na właściwej rozgrywce, bowiem towarzyszą nam podczas zmagań inni żołnierze. Niektórzy na tyle ważni, że należy ich osłaniać. Cele misji zmieniają się jak w kalejdoskopie, co daje wrażenie, że naprawdę działamy na polu bitwy. Do dyspozycji mamy pojazdy (mech, futurystyczny poduszkowiec), a także rozmaite pukawki znane z poprzednich odsłon Quake’a. Pojawiają się między innymi nailgun, railgun, lightning gun, kultowego BFG zastąpiono natomiast gnatem o nazwie Dark Matter Gun. Bronie z czasem można ulepszać.
Pomimo nacisku na singla gra posiada również tryb wieloosobowy. Mamy tu do wyboru kilka dość podstawowych wariantów rozgrywki, jak Deathmatch, Team Deathmatch czy Capture the Flag. W “czwórce” powracają zagrywki w rodzaju strafe’owania podczas skoku, a także skoki przy użyciu rakiet odpalanych z wyrzutni. Pojawiają się także zupełnie nowe rozwiązania - możliwość używania teleportów do przetransportowania pocisku lub przenoszenie granatów za pomocą jump-padów. Grać może maksymalnie osiem osób.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych