RAD - opis gry
RAD to gra akcji z elementami roguelike wyprodukowana przez studio Double Fine Productions i wydana przez Bandai Namco Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.
Akcja gry rozgrywa się w świecie dwukrotnie zniszczonym w wyniku apokalipsy, przy czym zaznaczyć warto, że podobnie jak w przypadku wielu innych produkcji studia Double Fine rzeczywistość ta jest potraktowana ze sporym przymrużeniem oka. Ludzkość została oczywiście mocno przetrzebiona i żyje w niewielkich enklawach, podejmując nieśmiałe kroki odbudowania cywilizacji. Jedna z takich enklaw zmaga się jednak z coraz bardziej doskwierającym deficytem energii. By znaleźć nowe jej źródło, ktoś musi wyruszyć w niebezpieczny świat. Wybór pada na głównego bohatera, nastoletnia chłopaka, który przechodzi rytuał mający sprawić, że niebezpieczne promieniowanie nie będzie stanowić dla niego zagrożenia - zamiast tego zacznie je absorbować.
Naszą przygodę przez postapokaliptyczne pustkowia rozpoczynamy skromnie, dysponując skokiem, unikiem i kijem bejsbolowym służącym do walki. Produkcja Double Fine to gra roguelike, co w tym przypadku przejawia się generowanymi proceduralnie lokacjami. Słowem, wyglądają one inaczej po każdej wpadce. Na uwagę zasługuje również stopień trudność, który poprzeczkę stawia dość wysoko. Wzorem roguelike niektóre nagromadzone dobra tracimy po śmierci.
Unikalnym patentem RAD jest system rozwoju. Funkcję punktów doświadczenia pełni tu “rad”, czyli napromieniowanie. Pokonani przeciwnicy pozostawiają po sobie pewną jego ilość, którą możemy wchłonąć. Jeśli pozyskamy go wystarczająco dużo, ciało głównego bohatera zmutuje się, a w konsekwencji zyska nową umiejętność. Przykładem tego mogą być skrzydła nietoperza, dzięki którym otrzyma zdolność szybowania i podwójnego skoku, albo ramię mogące posłużyć jako bumerang.
W grze zbieramy także kasety, które służą jako waluta, czy dodatkowe doświadczenie odblokowujące szereg bonusów: postacie, opcje ustawień, upgrade’y itd.
Po premierze RAD wspierany był przez developera nowymi wyzwaniami wydłużającymi żywotność produkcji.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych