Radiant Historia: Perfect Chronology - opis gry
Radiant Historia: Perfect Chronology to japońska gra RPG wyprodukowana przez Atlus i wydana w Europie przez Deep Silver. Tytuł ukazał się na 3DS-ie. Był on konwersją Radiant Historia z DS-a z dodatkiem nowych elementów.
Założenia fabularne nie uległy zmianie. Akcja rozgrywa się na kontynencie Vainqueur, na którym panowało niegdyś wielkie imperium. Państwo jednak ostatecznie upadło czego powodem była eksploatacja mocy zwanej Flux, która wysysała energię z żywych istot. Sprawiło to, że w Vainqueur rozpoczął się proces desertyfikacji, pustynnienia, który trwa do czasów współczesnych.
Z imperium powstało kilka krajów. Dwa z nich, Alistel oraz Granorg, są w stanie wojny. My wcielamy się tutaj w szpiega o imieniu Stocke, który pracuje dla służb Alistel. Pewnego dnia otrzymuje on zadanie odbicia agenta, który wpadł w ręce wroga. Operacja kończy się jednak niepowodzeniem. Stocke wpada w pułapkę i zostaje ciężko ranny. Nie umiera, lecz trafia do krainy zwanej Historia znajdującej się gdzieś poza czasem. Od dwójki spotkanych tam tajemniczych dzieci otrzymuje specjalny dar - zdolność podróżowania w czasie.
Pod względem rozgrywki Radiant Historia to dość standardowy jRPG. Po napotkaniu przeciwnika przenosimy się na specjalnie wydzieloną planszę, na której toczy się walka. Nasi podopieczni i przeciwnicy poruszają się po znajdującej się na niej polach, a konkretnie między trzema rzędami. W zależności od tego, gdzie stoimy, zadawane i przyjmowane obrażenia mogą być wyższe lub niższe - jeśli stoimy bliżej przeciwnika, zadamy mu więcej strat, ale jego atak analogicznie też będzie nas więcej kosztował.
Unikatowym patentem jest tutaj podróżowanie w czasie. Gra daje nam możliwość cofnięcia się do poprzednich wydarzeń i dokonania korekt, dzięki którym ruszymy z fabułą. W pierwszej wersji Radiant Historia były dwie ścieżki fabularne, właściwa i alternatywna, w Perfect Chronology dochodzi zaś trzecia. Można ją ograć na dwa sposoby wybierając jeden z dwóch trybów - pierwszy pozwala wpleść trzecią ścieżkę do głównego wątku, drugi ograć ją po jego zakończeniu. Trzecia ścieżka, warto przy tym dodać, znacząco różni się od poprzednich, wprowadzając między innymi nowe postacie.
To niejedyna nowość. Oprócz tego twórcy dorzucili nowe ilustracje przedstawiające bohaterów, animowany opening, pięć nowych utworów, stopnie trudności oraz voice-acting. Sama grafika nie uległa wielkim zmianom.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych