Railway Empire - opis gry
Railway Empire to strategia ekonomiczna wyprodukowana przez Gaming Minds Studios i wydana przez Kalypso Media. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Rozgrywka - Railway Empire
Naszym zadaniem w Railway Empire jest zbudowanie kolejowego imperium. Twórcy oddali do naszej dyspozycji kilka wariantów rozgrywki. Możemy rozegrać kampanię, pojedynczy scenariusz, grę swobodną (sami ustalamy warunki początkowe) oraz sandboksa (wszystko odblokowane). Jeśli chodzi o kampanię, zmagania rozpoczynamy w 1830 roku w Stanach Zjednoczonych, a następnie gra zabiera nas przez różne kluczowe dla historii kolei epizody. W praniu nasza działalność sprowadza się do budowania linii kolejowych, kupowania nowych lokomotyw (są to modele istniejące w rzeczywistości), rozwijanie technologii czy dbania o finanse. Kampania rozgrywa się na przestrzeni 100 lat. Co ciekawe, można praktycznie zrezygnować z tycoonowego elementu rozgrywki, wyłączając realizm pociągów – przenikają wtedy przez siebie i odpada przymusowe budowanie mijanek, połączeń równoległych i tym podobnych.
Na rozległych mapach liczba miast jest zadowalająca, opcje prowadzenia biznesu całkiem spore, a możliwości tworzenia siatki połączeń praktycznie nieograniczone. Nie musimy nawet walczyć z terenem, bowiem w razie potrzeby gra sama wybuduje tunel, most czy przesiekę. Mimo to przy wybraniu opcji realistycznego zachowania pociągów wciąż mamy się nad czym głowić, wykorzystując oprócz szyn dworce, stacje zaopatrzeniowe, semafory czy odpowiednie lokomotywy. Ostatecznie chodzi o stworzenie takiej sieci kolejowej, by transport odbywał się sprawnie i bez zbędnych przestojów, a przy tym był rentowny, co nie zawsze idzie w parze. Wbrew pozorom przewóz pasażerów i poczty pomiędzy miastami nie jest tym, co przynosi największe profity – w tej kwestii mamy dostarczanie szerokiej gamy towarów z farm i kopalń. Część z nich zaspokaja popyt produkcyjny w istniejących fabrykach, inne służą rozwojowi miast, zwiększając liczbę ich mieszkańców, czyli potencjalnych klientów.
Chcąc nadać zabawie większej złożoności i dreszczyku emocji, twórcy dorzucili kilka rywalizujących z nami spółek kierowanych przez sztuczną inteligencję, tak więc sabotaż, nieczyste zagrania czy inne nieprzyjemności są na porządku dziennym. Tutaj ciekawostka – jeśli jesteśmy na skraju bankructwa, mogą nas nawet wykupić.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych