Ratchet & Clank: A Crack in Time

Ratchet & Clank: A Crack in Time

Ocena wg platformy:

PS3 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Insomniac Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
27.10.2009
Europa:
06.11.2009
Polska:
06.11.2009
Producent:
Insomniac Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
17 godzin
Premiery
Świat:
27.10.2009
Europa:
06.11.2009
Polska:
06.11.2009

Ratchet & Clank: A Crack in Time - opis gry

Ratchet & Clank: A Crack in Time jest mieszanką gry platformowej i strzelaniny stworzoną przez studio Insomniac Games, wydaną przez Sony w Europie w listopadzie 2009 roku na konsolę PlayStation 3. A Crack in Time jest trzecią odsłoną serii wydaną na następcę drugiego PlayStation.

Większa część gry przypadła jak zwykle dla Ratcheta, chociaż to misje Clanka są ciekawym urozmaiceniem, no i jest ich dużo więcej niż do tej pory. Autorzy gry, aby to podkreślić, rozpoczęli tutorialem, w którym to gracz wciela się właśnie w małego robocika. Jego questy z reguły opierają się na sekcjach ograniczonych czasowo, w których trzeba wysilić szare komórki. Wszystko rozbija się o manipulowanie czasem, a zagadki zawsze zmierzają do tego, by korzystając ze swoich klonów, aktywować przełączniki otwierające drzwi, gdyż Clank jest w stanie „nagrywać” swojego ducha przez sześćdziesiąt sekund. Wystarczy wejść na specjalnie wyznaczone do tego pole i aktywować funkcję Record. Teraz, przełączając się na drugiego ducha, gracz widzi jak ten pierwszy podąża, aby stanąć na przycisku, po czym otwierają się drzwi.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Powraca większość broni z poprzednich części (snajperka, ostrza, bazooka, blaster, granaty), choć twórcy postarali się także o nowe zabawki. Ciekawie sprawdza się jedna broń obcego, którego trzyma Ratchet - Sonic Erupter. Na górze ekranu ukazuje się specjalny wskaźnik symbolizujący oddech obcego, po czym trzeba wyczuć dobry moment i w kluczowym momencie pociągnąć za spust - wówczas fala uderzeniowa wytwarzana przez małego kosmitę będzie największa. Jak zwykle cały czas używając danej broni gracz może podnosić jej poziom doświadczenia, co przekłada się na większy zasięg, pojemność magazynka czy przede wszystkim siłę rażenia. W tej części oprócz tego znalazły się jeszcze specjalne nakładki (mody) pozwalające na upgrade'y broni - można modyfikować pukawki zmieniając choćby ich kolor czy też właściwości.

 

Pod względem oprawy graficznej, A Crack in Time prezentuje się świetnie. Twórcy nie zrobili wprawdzie kroku naprzód, aczkolwiek dalej mamy do czynienia z jedną z najpiękniejszych platformówek na PlayStation 3.

 

Wideo - Ratchet & Clank: A Crack in Time

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper