Ratchet & Clank: Tools of Destruction - opis gry
Ratchet & Clank: Tools of Destruction to mieszanka gry platformowej i strzelaniny stworzona przez studio Insomniac Games, wydana przez Sony w listopadzie 2007 roku na konsolę PlayStation 3. Tools of Destruction jest pierwszą odsłoną znanej z PlayStation 2 serii, jaka ukazała się na trzecią stacjonarną konsolę Sony.
W Tools of Destruction cały system opiera się na zbieraniu tysięcy śrubek wysypujących się z pokonywanych oponentów i z niszczonych pudeł. Dzięki nim można z czasem kupować nowe bronie, bo arsenał na początku zabawy nie jest powalający - do dyspozycji dostajemy jedynie podstawowy blaster oraz granaty. Najnowsza część przygód dwójki tytułowych bohaterów naszpikowana jest ogromną ilością minigier, które bardzo urozmaicają całą rozgrywkę. Prócz standardowych sekcji, które gracze znają z poprzednich części, dostajemy na przykład fragmenty, w których po przebraniu się za pirata należy wykonywać charakterystyczny taniec, by otworzyć drzwi. Innym razem, by otworzyć daną bramę, należy shackować umieszczony przed nią mini-komputer. Choć podobny patent zastosowano już w poprzednich odsłonach, to teraz dzięki wykorzystaniu sensorów ruchu Sixaxisa, nabiera on zupełnie nowego wymiaru.
Rozbudowaniu uległ arsenał bohaterów. Są wszystkie podstawowe narzędzia zniszczenia poczynając od wyrzutni rakiet, przez miotacz ognia, małe wieżyczki strzelające do wrogów, pomocniczego robota, czy też broń strzelającą ostrzami. Oprócz tego można zakupić także gadżety zamieniające wrogów w pingwiny, wysysające z nich energię, karabiny strzelające plazmą, odmianę shotguna, czy elektryczne lasso. Upgrade’owanie pukawek również przeniesiono na nowy poziom. Każdą z nich można automatycznie levelować przy jej częstym używaniu, aż do osiągnięcia piątego, najwyższego poziomu. Gra stara się mieszać atrakcje, stąd obecność kilku poziomów, w których gracz steruje samolotem, motorem czy nawet Clankiem.
Pod względem oprawy Ratchet & Clank: Tools of Destruction w momencie premiery prezentował się bajecznie, pokazując prawdziwe możliwości PlayStation 3 i mimo upływu lat grafika w dalszym ciągu może się podobać. Za muzykę towarzyszącą graczowi podczas zabawy odpowiada kompozytor David Bergeaud.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych