Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Ocena wg platformy:

PS3 8.8
X360 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Rockstar San Diego
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
18.05.2010
Europa:
21.05.2010
Polska:
21.05.2010
Producent:
Rockstar San Diego
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
18.05.2010
Europa:
21.05.2010
Polska:
21.05.2010

Red Dead Redemption - opis gry

Red Dead Redemption to gra studia Rockstar San Diego, wydana przez Rockstar Games. Produkcja premierę miała w maju roku 2010, na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3. Jest to druga część wydanej w 2004 roku gry Red Dead Revolver, lecz gry nie są ze sobą powiązane. Twórcy RDR znani są między innymi z serii Gran Theft Auto.

W Red Dead Redemption wcielamy się w postać Johna Marstona, byłego członka gangu, który próbuje odnaleźć się w świecie Dzikiego Zachodu oraz jego przemian przemysłowych na początku XX wieku. Marston podejmuje próby zerwania z niechlubną przeszłością, lecz historia za nim bezlitośnie podąża.

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra, podobnie jak seria Gran Theft Auto, umożliwia swobodne eksplorowanie ogromnego świata przedstawionego w grze. W przeciwieństwie do GTA, co jest oczywiste ze względu na kontekst historyczny, nie poruszamy się pojazdami mechanicznymi. Głównym środkiem transportu są konie oraz dyliżansy. Misje fabularne są bardzo rozbudowane. Gracz bierze udział w pojedynkach, strzelaninach, ale także ma okazję - przykładowo... zagonić bydło do zagrody. Oprócz misji fabularnych, jest także ogromna ilość zadań pobocznych - od partyjki pokera czy blackjacka, do polowań na zwierzynę czy wyścigów.

W grze zaimplementowano rozbudowany system moralności - każdy czyn jest odpowiednio punktowany, co wpływa na traktowanie bohatera przez napotykaną ludność. Oczywiście za wszczynanie bójek, strzelanin, czy okradanie sklepów dostaniemy punkty ujemne. Honor zyskamy, przykładowo, łapiąc danego przestępcę bez zabijania. Całą rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Można korzystać z systemu osłon, a John dysponuje pokaźnym arsenałem broni. Pistolety, rewolwery, karabiny, noże, lasso - to tylko część dostępnego wyposażenia. Wszystkie wymienione bronie były w rzeczywistości dostępne na przełomie XIX oraz XX wieku.

Red Dead Redemption korzysta z ulepszonego silnika Euphoria, znanego z GTA IV. Podczas gry zwiedzamy wiele mniejszych i większych miasteczek, spalone słońcem prerie, pustynie czy ogromne kaniony. Wszystko to w towarzystwie dzikich zwierząt (żubry, krowy, kurczaki, wilki, jelenie, niedźwiedzie itd.) i zmiennych warunków atmosferycznych.

Komentarze (145)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper