Redout: Enhanced Edition - opis gry
Redout to gra traktująca o futurystycznych wyścigach wyprodukowana przez niezależne włoskie studio 34BigThings. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach, a później trafił także na Xboxa One i PlayStation 4.
Redout czerpie z wielu kultowych future racerów, jak seria F-Zero czy WipEout. Najwięcej ma wspólnego ma zwłaszcza z tą drugą. Tu, podobnie jak i tam, zasiadamy za sterami futurystycznych pojazdów unoszących się lekko nad ziemią. Teoretycznie w grze każdy zakręt można pokonać bez drastycznego hamowania - wystarczy skorzystać z bocznych hamulców i dobrze ustawić pojazd strafe’ując w prawo bądź w lewo. Zarazem jednak w Redout nie ma broni, choć pojazdy bynajmniej nie są niezniszczalne. Niezbyt roztropne zachowanie na torze może się bowiem skończyć wtopą. Jedyną dopałką sensu stricto, jeśli można to tak nazwać, jest energia pełniącą funkcję przyspieszającego boosta. Regeneruje się ona z czasem, podobnie jak zniszczenia.
W grze znajduje się sześć zespołów oferujących swoje pojazdy. Pojazdy te podzielone są na cztery klasy - Class 1 to te o najsłabszych osiągach, Class 4 to te o najlepszych. Wszystko to daje łącznie 24 pojazdy. Maszyny opisuje sześć parametrów, takich jak szybkość, wytrzymałość czy tempo regeneracji, co sprawia, że gracze preferujący różne style jazdy znajdą tu coś dla siebie.
Głównym trybem zabawy jest kariera. Otrzymujemy w niej na początek pewną sumę pieniędzy, która pozwala kupić pojazdy klasy 1, a następnie piąć się po szczeblach wyścigowej hierarchii. Niezależnie od tego czy uczestniczymy w zawodach udanych czy nieudanych, otrzymujemy pieniądze. Za kasę można kupić nowe części usprawniające osiągi, w tym także takie przypominające power-upy. Są ich dwa rodzaje - pasywne i aktywne. Te pasywne mogą na przykład poprawić na czas wyścigu przyczepność i nie wymagają uruchamiania, te aktywne należy włączyć i mogą one dla przykładu zastopować naprawę uszkodzeń u rywali. W karierze znajdziemy łącznie ok. 80 eventów.
Pozostałe tryby to Pure Race (wyścigi bez upgrade’ów), Arena Race (wyścigi bez respawnów), Last Man Standing (ostatni działający pojazd na torze wygrywa), Time Attack (jazda na czas), Survival (próbujemy jak najdłużej ‘przeżyć’ na torze wypełnionym przeszkodami), Score (pokonujemy kilka okrążeń próbując nabić jak najwięcej punktów, które otrzymujemy np. za bezbłędną jazdę), oraz Boss, gdzie zawody odbywają się na kilku torach połączonych portalami. Twórcy przygotowali łącznie dwadzieścia torów umiejscowionych w czterech środowiskach.
Oprócz tego dostępny jest też multiplayer.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych