Richard Burns Rally - opis gry
Richard Burns Rally to gra wyścigowa traktująca o rajdach WRC sygnowana nazwiskiem brytyjskiego mistrza świata z 2001 roku. Tytuł ukazał się na komputery osobiste, PlayStation 2 i Xboxa. Za jego produkcję odpowiadało studio Warthog Games, rolę wydawcy pełniło SCi.
Produkcja Warthog w momencie premiery, i pewien czas po niej, cieszyła się powszechnym uznaniem jako najbardziej realistyczna gra traktująca o rajdach samochodowych. Tytuł oferował nie tylko bardzo ładną oprawę graficzną, ale także atrakcyjny model jazdy ze świetnie odwzorowaną fizyką.
Rozgrywkę możemy zacząć od treningu (Rally School), w którym naszym nauczycielem jest sam Richard Burns. Wyzwania, jakie napotkamy w tym trybie, bazują na tych samych, w których uczestniczył mistrz świata WRC z 2001 roku na początku swojej kariery. Nauczymy się dzięki nim między innymi hamowania lewą nogą, skandynawskiego szarpnięcia, używania hamulca ręcznego i wielu innych przydatnych rzeczy.
Gdy poczujemy się na siłach, będziemy mogli wziąć udział w mistrzostwach. Czeka tu na nas kilka rajdów i, tak jak w serii Colin McRae Rally, każdy z nich to innego rodzaju wyzwanie, głównie ze względu na nawierzchnię. W Finlandii np. jeździmy po śniegu, w Japonii po żwirze, a we Francji po asfalcie.
Każdy rajd w sezonie składa się z trzech etapów. Najpierw znajdujemy się w siedzibie naszego zespołu w Wielkiej Brytanii, gdzie testujemy różne ustawienia samochodu. Drugi to Recce Day - swoisty rekonesans. Gra daje nam pewną ograniczoną ilość czasu, podczas którego możemy wybadać wszystkie odcinki mającego się odbyć rajdu. A na końcu czekają oczywiście właściwe zawody. Co ciekawe, przed startem otrzymujemy prognozy pogody na podstawie których musimy przygotować samochód. Decyzja jaką podejmiemy ma niebagatelne znaczenie ponieważ na takich ustawieniach będziemy jeździć przez trzy, cztery odcinki bez możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek zmian.
Komentarze (7)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych