Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: The Temple of the Witch - opis gry
Rise of the Tomb Raider - Baba Yaga: The Temple of the Witch to pierwsze rozszerzenie (z trzech) do gry action-adventure Rise of the Tomb Raider. Było ono dostępnie, podobnie jak podstawka, na komputerach i konsolach PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One (w wersji na sprzęt Sony dlc znajdowało się na płycie).
Punktem wyjścia dla historii przedstawionej w “Świątyni wiedźmy” są dziwne wydarzenia mające miejsce na terenie radzieckiej kopalni. Lara, po pewnych trudnościach, poznaje tam młodą dziewczynę o imieniu Nadia, którą informują, że jej dziadek, Ivan, udał się do tajemniczej doliny, gdzie według pogłosek grasuje Baba Jaga, wiedźma ze słowiańskich legend. Ivan, jak dowiaduje się Lara, wyrusza tam, ponieważ obwinia wiedźmę za śmierć swojej żony, a główna bohaterka postanawia mu pomóc.
Lwia część rozszerzenia rozgrywa się w dolinie, o której wspomniano powyżej, gdzie na Larę czeka szereg wyzwań często o raczej paranormalnym charakterze zgodnym z motywem opowiadanej tu historii. “Baba Yaga” nie wprowadza do rozgrywki nowych elementów oprócz łuku, który wystrzeliwuje strzały nasączone trucizną wywołującą halucynacje. Z drugiej jednak strony stopień trudności jest generalnie wyższy niż w ‘głównym wątku’, zwłaszcza jeśli chodzi o łamigłówki, podczas których należy robić użytek z elementów otoczenia.
Przejście historii opowiedzianej w dodatku zajmuje mniej więcej dwie godziny. Zmagania z wiedźmą to niejedyny tutejszy wątek. Poruszona zostaje też kwestia relacji Lary z jej ojcem. A do tego dochodzą także dodatkowe wyzwania wydłużające jeszcze żywotność rozgrywki.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych