Robotics;Notes

Robotics;Notes

5,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

NS 5.0
PS4 -
PS3 5.0
X360 -
PS Vita -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
5pb.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
28.06.2012
Producent:
5pb.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Inna
Premiery
Świat:
28.06.2012

Robotics;Notes - opis gry

Robotics;Notes jest trzecią nowelą graficzną wchodzącą w skład serii Science Adventure autorstwa 5pb. Została ona wydana na PlayStation 3 i Xboxa 360 w czerwcu 2012 r. w Japonii, a dwa lata później doczekała się także wersji na PlayStation Vitę. Za developing i dystrybucję odpowiadała firma 5pb.

Akcja gry osadzona została na wyspie Tanegashima w niedalekiej przyszłości, w roku 2019. Głównym bohaterem gry jest zafascynowany sieciową bijatyką Kill-Ballad Kaito Yashio. Razem ze swoją przyjaciółką z dzieciństwa, Akiho Senomiyą, wchodzą w skład dwuosobowego szkolnego kółka robotyki. Ze względu na niewystarczającą liczbę osób klubowi grozi zamknięcie, dwójka nastolatków zgadza się więc na ultimatum postawione przez dyrektorkę szkoły - jeżeli nie wygrają odbywających się niedługo eliminacji do turnieju walk robotów Robo-One, będą musieli zamknąć siedzibę kółka. Podczas przygotowań do turnieju Kaito natrafia na swoim tablecie na Airi - sztuczną inteligencję pod postacią małej dziewczynki, będącej w posiadaniu tajemniczej, silnie oskryptowanej bazy danych zwanej Raportami Kimijimy. Coś, czego odcyfrowanie jest początkowo tylko sposobem na nudę przeradza się w zakrojony na szeroką skalę spisek tajnej organizacji, zagrażający wolności całej populacji ludzkiej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Robotics;Notes nie odbiega mechaniką od innych tytułów z gatunku visual novel - rozgrywka polega w niej przede wszystkim na czytaniu podsuwanej przez grę narracji oraz dialogów postaci oraz dokonywania obecnych tu i ówdzie wyborów mających wpływ na dalsze wydarzenia. Wzorem poprzedniej odsłony cyklu, Steins;Gate, graczowi zostaje oddane do użytku urządzenie multimedialne wyposażone w Poke-Com Trigger - zestaw aplikacji możliwych do użycia w dowolnym momencie gry. W ich skład wchodzi m.in. Deluoode Map wyświetlająca szczegółową mapę całej wyspy, Twipo pozwalające śledzić społecznościowe posty znajomych i odpowiadać na nie oraz Iru-wo moduł rzeczywistości rozszerzonej pozwalający porównywać obrazy z ich rzeczywistymi odpowiednikami, a także wyświetlający tagi przypisane do konkretnych miejsc oraz ludzi. Listę możliwości zamykają dostępne z poziomu gry opcje w rodzaju zapisu i odczytu stanów gry, pomijania przeczytanych już wcześniej dialogów czy przewijania do kolejnego wyboru fabularnego. Poza kadrą mieszkających na Tanegashimie bohaterów, w grze natrafić można na postacie występujące wcześniej w Steins;Gate, choć ich role i wpływ na wydarzenia są marginalne.

Wydany na PlayStation Vitę port gry o podtytule Elite wykorzystuje kamerę konsoli do symulacji rzeczywistości rozszerzonej - skanując odpowiednie przedmioty życia codziennego (np. butelkę występującego w grze napoju Skal bądź pudełko z fizycznego egzemplarza R;N) odkryć możemy towarzyszące im modele 3D znanych już postaci. Inne ulepszenia względem oryginału obejmują bardziej szczegółowe sylwetki bohaterów, nowe scenki przerywnikowe oraz większą liczbę animacji.

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper