Robotron 64 - opis gry
Robotron 64 to strzelanina wyprodukowana przez studio Player 1 i wydana przez Midway na Nintendo 64. Gra w swoich czasach była nową edycją kultowego Robotrona, który ukazał się po raz pierwszy na automatach na początku lat 80.
Fabuła w Robotron 64 występuje pod postacią szczątkową, a właściwie jej obecność sprowadza się do notki w instrukcji. W dalszej przyszłości, a konkretnie w roku 2084, ludzkość doprowadza do powstania niezwykle zaawansowanych Robotronów, robotów, które w końcu uznają, że człowiek to nieefektywna podistota nie godna by egzystować. My wcielamy się w postać niejakiego Eugene’a, który za sprawą inżynierii genetycznej zyskuje nadludzkie zdolności zdolne powstrzymać bunt maszyn. W tej sytuacji musi on uratować ludzkość przed totalnym wytrzebieniem.
Rozgrywka przywodzi na myśl poprzednie części serii. Nasz podopieczny trafia na niewielką planszę, na której jego zadaniem jest powystrzelać wszystkich przeciwników. Ot, cała filozofia. Do wyboru mamy kilka stopni trudności i dokładnie dwieście poziomów czekających na przejście (na Easy jest ich o połowę mniej), przy czym co dziesięć zmienia nam się otoczenie. Zasady są surowe - jeśli wejdziemy w kontakt z czymś nieprzyjemnym, Eugene pada na twarz. Brzmi groźnie, jednak w zmaganiach pomagają dopałki. Mogą to być osłony broniące przed wrogimi atakami albo inne bronie, jak miotacz płomieni. W grze nie występuje zbyt wiele rodzajów przeciwników, choć niektórzy wymagają przedsięwzięcia poważniejszych środków by ich pokonać. W starciach pomagają lub przeszkadzają też niekiedy elementy otoczenia.
Poza singlem gra posiada dość oryginalny tryb multiplayer dla dwóch osób. Jedna osoba kieruje w nim postacią, druga natomiast obsługuje broń Eugene’a.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych