RollerCoaster Tycoon 3D - opis gry
RollerCoaster Tycoon 3D to strategia ekonomiczna, w której zadanie gracza polega na zarządzaniu parkiem rozrywki. Za jej produkcję odpowiadało studio n-Space a za wydanie Atari, tytuł ukazał się na 3DS-ie.
Pod względem rozgrywki gra przypomina takie produkcja jak seria SimCity, z tą różnicą że tutaj skupiamy się nie na budowaniu całego miasta i dbaniu o jego dobrobyt, ale na parku rozrywki. Budujemy go od podstaw, wyposażamy w atrakcje dla odwiedzających i -- jeśli idzie nam dobrze -- kasujemy za to pieniądze. Grać możemy w trybie sandboksowym, w którym możemy rozwijać park ze swobodą, niczym nieskrępowani, oraz w kampanii stawiającej przed nami konkretne zadania do zrealizowania. Nie są one jednak przesadnie skomplikowane i pełnią raczej funkcję tutoriala mającego nas wdrożyć w rozgrywkę.
Wersja wyprodukowana z myślą o 3DS-ie została pozbawiona części zawartości względem głównych odsłon cyklu i znacząco uproszczona. Przykładowo nie możemy wyznaczać cen za takie rzeczy jak wejściówki, napoje czy toalety. Cena jest jedna, co sprawia, że strategie dotyczące budżetu nie wymagają żadnego specjalnego planowania. Poza tym warto także wspomnieć o zredukowaniu liczby atrakcji, a także wyrugowaniu innych opcji, np. możliwości kliknięcia na gościa naszego parku celem poznania jego preferencji.
Gra zamiast tego stara się robić dobry użytek z funkcji przenośnej konsoli Nintendo. Korzystając z ekranu dotykowego możemy budować kolejki i wytyczać i trasę, a podczas przejażdżki można rozglądać się wokół dzięki zaimplementowanemu w 3DS-ie żyroskopowi. Nowa jest opcja pozwalająca instalować kamery na trasach przejazdu, co pozwala zapoznać się z odczuciami gości.
RollerCoaster Tycoon 3D był jednak oceniany bardzo słabo i najpoważniejszym zarzutem pod adresem gry było właśnie wyrzucenie dużej części zawartości w porównaniu nawet z pierwszą częścią serii z 1999 roku.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych