Runner2: Future Legend of Rhythm Alien - opis gry
Runner2: Future Legend of Rhythm Alien (aka Bit.Trip.runner2), to dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami rytmicznymi, za która odpowiedzialne jest studio Gaijin Games. Tytuł pojawił się w dystrybucji cyfrowej na PlayStation 3, Xboksach 360, PlayStation Vitach, Nintendo Wii U oraz komputerach osobistych.
Gier, w których chłopek śmiga w prawą stronę i stara się dotrzeć jak najdalej mamy setki na smartfonach. Runner2 to jednak bardziej ambitny projekt, w którym umiejętnie połączono platformówkę z muzycznym doświadczeniem. Główny bohater to czarny, patykowaty ludek, który sam biegnie przed siebie i... w zasadzie na tym polega największa trudność zabawy, bo nie można go w żaden sposób zatrzymać, a trzeba przy tym omijać przeszkody i łapać sztabki złota. Początkowo możemy tylko skakać, ale z czasem dochodzą kolejne ruchy. Przykładowo ślizgiem przeciskamy się pod niskim stropem, blok pozwala odbijać nadlatujące obiekty, a kopniak łamie bariery. Kluczem do zwycięstwa jest odpowiedni timing i klepanie przycisków odpowiedzialnych za poszczególne akcje – tak, aby zaliczyć tor przeszkód bez żadnej skuchy. Każdy błąd jest bowiem karany cofnięciem na początek levelu. Co istotne, każda akcja daje dźwięk, który współgra z podkładem muzycznym towarzyszącym danej planszy. Tym sposobem brykając, kreujemy jednocześnie ścieżkę dźwiękową.
Względem poprzednika zmalał poziom hardkora. Plansze nie są już tak złośliwie konstruowane, że tylko milimetrowa dokładność i setki prób pozwolą nam ujrzeć metę. Spora w tym zasługa obecności checkpointów, które w przypadku pomyłki nie zmuszają już do powtarzania całego etapu od nowa (choć można je usunąć w zamian za bonus). Rozgrywkę urozmaicono też nowymi ruchami, np. taniec pozwala czesać dodatkowe punkty w trakcie biegu, ale też uniemożliwia wykonanie w tym czasie innej akcji, co wiąże się ze sporym ryzykiem. Są też niespotykane wcześniej obiekty jak diabelski młyn, rynna czy dopalacz zwiększający tempo przewijania obrazu. A cała gra składa się ze znacznie większej liczby poziomów (bagatela 100 sztuk). Jakby komuś było mało, może pokusić się o odnalezienie ukrytych kartridży (dodatkowe retro levele!) czy kuferków z ciuszkami i grywalnymi postaciami. Zabrakło jedynie multiplayera.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych