SSX (2012)

SSX (2012)

7,1
81 oceny

Ocena wg platformy:

PS3 7.0
X360 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
EA Sports
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Sportowa
Śr. czas:
16.5 godzin
Premiery
Świat:
28.02.2012
Europa:
01.03.2012
Polska:
01.03.2012
Producent:
EA Sports
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Sportowa
Śr. czas:
16.5 godzin
Premiery
Świat:
28.02.2012
Europa:
01.03.2012
Polska:
01.03.2012

SSX (2012) - opis gry

SSX jest grą sportową o tematyce snowboardu, wyprodukowaną przez dewelopera EA Canada i wydaną przez firmę EA Sports na początku 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Produkcja EA Canada jest swoistym rebootem serii, a ogłoszenie początku prac nad SSX miało miejsce w 2010 roku, podczas Video Game Awards.

Dynamiczna rozgrywka w SSX to przede wszystkim zasługa torów, na których nie ma praktycznie płaskich terenów, są za to przepaście, cienkie przesmyki i ogromne wyskocznie, a także mnóstwo rozwidleń. Co ważne, każdy łańcuch górski ma wyróżniające go cechy charakterystyczne, dlatego podczas kolejnych zjazdów nie czuć monotonii. Podstawowym trybem gry jest World Tour, w którym drużyna SSX - na czele ze znaną z poprzednich części Zoe - postawiła sobie ze cel zjechanie z najwyższych lub najbardziej niebezpiecznych szczytów na świecie. Zaczynamy więc od Gór Skalistych, aby potem odwiedzić m. in. Kilimandżaro w Afryce, Mt. Blanc w Alpach, Mt. Everest w Himalajach czy szczyty na Syberii, na Antarktyce, na Alasce, w Nowej Zelandii i Pantagonii. Gracz odwiedza łącznie dziewięć regionów, aby ścigać się na czterdziestu pięciu trasach.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Inny rodzaj zjazdu to Wyścig, w którym startuje albo jeden przeciwnik albo czterech - w pierwszym wypadku trzeba po prostu wygrać, w drugim być w pierwszej trójce. W zjeździe o nazwie Tricky chodzi natomiast o zdobycie jak największej liczby punktów, aby pokonać rywali. Ich sztuczna inteligencja funkcjonuje w ten sposób, że za każdym razem jadą inaczej, jednak osiągają taki sam lub bardzo zbliżony czas/wynik, dlatego wystarczy osiągnąć lepszy, aby zaliczyć dany zjazd. Ułatwieniem jest natomiast możliwość cofnięcia czasu, dostępna pod lewym triggerem, jak również możliwość pominięcia zjazdu z zachowaniem wszystkich bonusów i punktów, jeśli trzykrotnie nie uda się go wygrać. Za zaliczanie kolejnych zjazdów gracz otrzymuje pieniądze oraz punkty doświadczenia, które wymagane są do używania coraz to lepszych przedmiotów. System trików z jednej strony jest bardzo rozbudowany, z drugiej zaś - prosty w obsłudze i nie wymagający od gracza godzin nauki. Nietypowo zaprojektowano tryb sieciowy, ponieważ autorzy nie zdecydowali się na tradycyjny multiplayer, w którym można organizować wyścigi z innymi graczami lub wspólne zdobywanie punktów, lecz na bicie rekordów na wszystkich dostępnych w grze trasach.

 

Oprawa graficzna w nowym SSX stoi na wysokim poziomie. Choć jazda jest dynamiczna a trasy w znacznej większości składają się z białego puchu, z ekranu można poczuć klimat wysokich, górskich szczytów. Na uznanie zasługuje również bogata w utwory ścieżka dźwiękowa, która idealnie pasuje do luźnej konwencji gry.

Wideo - SSX (2012)

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper