Samurai Champloo: Sidetracked - opis gry
Samurai Champloo: Sidetracked to chodzona bijatyka wyprodukowana przez studio Grasshopper Manufacture i wydana przez Bandai Namco na PlayStation 2. Gra bazowała na popularnym serialu anime o tym samym tytule, jej scenariusz napisał Suda Goichi. Zlokalizowana wersja Sidetracked ukazała się tylko w USA.
Gra stara się wiernie nawiązywać do anime, łącząc klimaty epoki Edo i hip-hopu. Postać, którą wybierze gracz, wyrusza do północnego regionu Enzo (obecnie Hokkaido) w poszukiwaniu pewnego samuraja, po drodze napotykając różne mniej lub bardziej barwne postacie i potwory. Do wyboru są trzy postacie (czwartą można odblokować) - każda z unikalnym dla siebie wątkiem fabularnym.
Nasi podopieczni (Mugen, Jin lub Fuu) posługują się oczywiście innymi stylami walki. W grze ważną rolę odgrywa Tension Gauge. Zapełnia się on, jeśli szlachtujemy oponentów i skutecznie unikamy ciosów. Pozwala on wejść w Hyper Mode dzięki czemu nasze ataki są szybsze i potężniejsze. Na tym jednak nie koniec. Odpalić można też jeszcze Tate Mode, co czynimy po wciśnięciu sto razy danego przycisku w odpowiednim czasie. Dzięki temu przenosimy się do pomieszczenia, w którym musimy zaciukać fale 100 przeciwników padających po jednym uderzeniu. Jeśli nam się uda sprostać wyzwaniu, otrzymujemy dostęp do nowej broni (ew. artworka), jednak żeby położyć na niej łapy najpierw musimy wydać stosowną sumę w sklepie.
Muzyka w Samurai Champloo: Sidetracked ma bezpośredni związek z rozgrywką. W trakcie podróży nasz podopieczny może wydać pieniądze na winyle, dzięki którym rozbudowuje zestaw swoich ataków/combosów. W sklepie można też wejść w posiadanie nowych broni (o czym napomknęliśmy mimochodem; łącznie jest ich ponad 50), ale oręż psuje się z czasem i wymaga naprawy. W danej chwili możemy dzierżyć maksymalnie trzy bronie i dwa winyle.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych