Samurai Shodown Anthology - opis gry
Samurai Shodown Anthology to składanka zawierająca sześć odsłon kultowej serii dwuwymiarowych bijatyk. Za jej przygotowanie odpowiadało studio Terminal Reality, a za wydanie na Zachodzie Ignition Entertainment. Produkcja ukazała się na PlayStation 2, Wii oraz PlayStation Portable.
Samurai Shodown Anthology zawiera sześć numerowanych odsłon serii - poczynając od pierwowzoru, a skończywszy na “szóstce”, która wcześniej nie ukazała się oficjalnie na Zachodzie. Sceną dla gier jest feudalna Japonia, choć nie brakuje tu też elementów fantastycznych.
Samurai Shodown to seria, w której wojownicy korzystają z broni. Te nie są przy tym tylko dla picu - kilka udanych ataków orężem może pozbawić rywala znacznej ilości energii, dlatego mashowanie przycisków nie popłaca. W pierwszej części system walki prezentował się następująco - jeden przycisk odpowiadał za atak słaby, ale szybki, druga za mocniejszy, lecz zarazem wolniejszy, a trzeci za kopniak. W ferworze pojedynku mogło dojść do klinczu. W takiej sytuacji należało szybko wklepywać przyciski. Jeśli nam się powiodło, rywal tracił na chwilę swoją broń. Niebagatelne znaczenie miał wskaźnik POW, który zapełnia się wraz z otrzymywanymi obrażeniami. Po jego nabiciu nasz podopieczny mógł zadawać większe obrażenia.
System SS z czasem oczywiście ewoluował. Dochodziły np. style walki (decydowaliśmy o nich przy wyborze zawodnika) a także zmieniano sterowanie podczepiając ataki bronią pod trzy przycisk (słaby, średni, silny atak).
Składanka oferuje kilka nowości, ale ogólnie rzecz biorąc sprowadzają się one bardziej do kwestii związanych z ustawieniami (wybór kolorów, dwie ścieżki dźwiękowe), a nie do dodatkowej zawartości.
Co jednak warto dodać, w przypadku szóstej odsłony SS cały content (postacie, zakończenia itd.) odblokowany jest już na starcie.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych