Scarygirl - opis gry
Scarygirl to platformówka stworzona przez studio TikGames i wydana na Xbox Live Arcade, PlayStation Network oraz komputerach osobistych w 2012 roku. Zanim tytuł został zaadaptowany przez stacjonarne konsole był powieścią graficzną stworzona przez Nathana Jureviciusa.
Scarygirl to dziwaczna i abstrakcyjna gra. Głównym bohaterem jest sierotka, która została przygarnięta i wychowana przez ośmiornicę. Ta z kolei zmieniła image podopiecznej na bardziej odrażający. Odziała ją w czapkę pirata, przesłonkę na oko i zamontowała jej mackę zamiast ręki. Dziewczynkę zaczęły nękać koszmary i po naradzie z królikiem Bunniguu zamieszkującym podziemia jej domu postanowiła wyruszyć w podróż mającą na celu odkrycie tego, co stało się z niezwykle ważnym dla istnienia jej nowego domu Drzewem Wiedzy. Podróż do świata rodem z twórczości artystycznej Tima Burtona, którą w duże mierze dzieło TikGames jest inspirowane.
Z założenia Scarygirl jest platformówką 2D, w podobnej konwencji co chociażby klasyk Pandemonium. Biegnąc do przodu poruszamy się po płaszczyźnie, jednak z uwagi na specyficzną perspektywę trójwymiarowego tła powstaje złudzenie, że w istocie zmierzamy w głąb ekranu. W produkcji TikGames więcej jednak walk z potworami, aniżeli tradycyjnego dla gier z tego gatunku skakania i omijania pułapek. Główny atrybut heroiny, w postaci ramienia ośmiornicy, nie został wrzucony tu tylko dla ozdoby. Macka pozwala unosić się tymczasowo w powietrzu, tworząc swoisty "helikopterek", a także bujać się nad przepaściami po uprzednim przyssaniu się do otoczenia. Jest to jednak przede wszystkim w pełni funkcjonalne narzędzie zbrodni, z pomocą którego Scarygirl okłada swoich wrogów.
System walki bazuje na silnym i lekkim uderzeniu, które odpowiednio zmiksowane dają zróżnicowany zestaw combosów. Istnieje też możliwość "żonglerki" w powietrzu, po uprzednim wybiciu oponenta. Po długotrwałym okładaniu, nieprzytomnego delikwenta można dodatkowo spętać i np. użyć niczym młota lub ciskać jak kamieniem. W miarę postępów można dokupić w przydrożnym sklepiku kolejne zdolności. Okazjonalne na planszach pojawiają się rozdroża, pozwalające pokonać poszczególne etapy różnymi ścieżkami. Nie zabrakło też potyczek z bossami.
W grze pojawił się także tryb multiplayer na zasadach kooperacji (lokalnie). Kierowana przez drugiego gracza postać to królik, który potrafi skakać i uderzać łapą. Jego śmierć jest jednak ignorowana i tylko zgon dziewczynki powoduje restart poziomu.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych