Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition

Ocena wg platformy:

PC 7.8
PS4 8.2
XONE 8.4
STADIA 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
35 godzin
Premiery
Świat:
05.11.2019
Europa:
05.11.2019
Polska:
05.11.2019
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
35 godzin
Premiery
Świat:
05.11.2019
Europa:
05.11.2019
Polska:
05.11.2019

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition - opis gry

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition o gra action-adventure wyprodukowana przez studio Eidos Montreal i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na komputerach, konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz platformie Google Stadia. Definitive Edition to rozbudowana o dodatkową zawartość nowa edycja Shadow of the Tomb Raider

Założenia w przypadku wersji Definitive Edition oczywiście nie uległy zmianie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Fabuła

Produkcja Eidos Montreal jest kontynuacją Rise of the Tomb Raider. Akcja rozgrywa się dwa miesiące przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniej części. Młoda archeolog Lara Croft eksploruje tym razem region Mezoameryki i Ameryki Południowej, poszukując legendarnego miasta Paititi i pewnego majańskiego artefaktu, który ma związek z ojcem głównej bohaterki. Jednocześnie po piętach depcze jej paramilitarna organizacja Trinity, która relikty przeszłości chce wykorzystać do zapanowania nad światem. 

Gameplay

Trzon rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider pozostał oczywiście bez większych zmian, choć pewne akcenty porozkładano tym razem inaczej. Przede wszystkim warto wspomnieć, że twórcy położyli mniejszy nacisk na rozwałkę i zabijanie. Lara ma oczywiście do dyspozycji szereg narzędzi, dzięki którym jest w stanie eliminować nieprzyjaciół, ale często wskazane jest działanie z ukrycia. W grze zaimplementowano system craftingu umożliwiający tworzenie strojów rzutujących na zdolności bohaterki i przypominający tytuły RPG system rozwoju. Jeśli chodzi o ten drugi, umiejętności zostały podzielone na trzy drzewka.

Świat pod względem konstrukcji przypomina lokacje z dwóch poprzednich odsłon ‘nowego’ Tomb Raidera. Słowem, mamy tu do czynienia ze swego rodzaju hubem. Jest to jednocześnie największy hub w historii serii, a oprócz zadań obowiązkowych, które pchają naprzód główny wątek, twórcy przygotowali również szereg zadań pobocznych. Niektóre z nich umożliwiają np. zdobycie większej ilości informacji nt. Paititi, co rzuca więcej światła na fabułę. Nie brakuje tu również grobowców, które możemy odkrywać. Według zapewnień developera jest ich więcej niż w poprzednich częściach.

Doszło także kilka nowości. Na uwagę zasługuje możliwość nurkowania, wspinania się z użyciem liny czy system dający możliwość wymieniania się materiałami.

Na uwagę zasługuje także kilka opcji. Gracze mogą wybrać poziom trudności w różnych aspektach rozgrywki: eksploracji, walce i łamigłówkach. Można ponadto podnieść poziom immersji, dzięki czemu NPC zamieszkujący Paititi posługują się swoim językiem, a nie językiem wybranym przez grającego. 

Nowości

Edycja Definitive Edition oferuje wszystkie siedem dodatków udostępnionych po premierze pierwowzoru oraz bonusowy strój dla głównej bohaterki. Osoby, które posiadały podstawową wersję gry i przepustkę sezonową, mogły go pobrać za darmo.

Wideo - Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper