Shaman King: Power of Spirit

Shaman King: Power of Spirit

7,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
09.11.2004
Europa:
25.11.2005
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny,   Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
09.11.2004
Europa:
25.11.2005

Shaman King: Power of Spirit - opis gry

Shaman King: Power of Spirit jest taktyczną grą z gatunku RPG, wydaną w 2004 r. na konsolę PlayStation 2. Za developing odpowiedzialne było studio WinkySoft, a za dystrybucję - firmy Konami (Japonia), 4Kids Entertainment (Stany Zjednoczone) oraz FoxBox (Europa).

Oś fabularną gry można podzielić niejako na dwie części. Pierwsza z nich dość wiernie przedstawia wydarzenia znane z pierwszych odcinków serialu anime (rozpoczęcie cyklicznego, odbywającego się co 500 lat Turnieju Shaman Fight), wprowadzając tu i ówdzie nowych bohaterów oraz złoczyńców. Druga część skupia się z kolei na zupełnie nowej historii, w której głównym zagrożeniem będzie ugrupowanie Force Millenium dowodzone przez Kapitana Vinuvalla oraz jego Pięciu Mędrców. Stawia sobie ono za cel zebranie jak największej ilości energii duchowej "furyoku", której skupisko pozwolić ma na rozbudzenie pradawnego bóstwa "starszego od samego czasu". Ten plan światowej dominacji wydaje się być ściśle powiązany z postacią Meril Inugami - Szamanki korzystającej z opiekuńczego ducha "Fenrir", która przyłącza się do głównego bohatera, Yoh Asakury, podczas trwania turnieju.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mechanika rozgrywki łączy ze sobą elementy taktycznego poruszania się po polach planszy oraz bijatyki 1-on-1. Na początku każdej tury kierowanym przez nas Yoh przemieszczamy się po mapie, aby zbliżyć się do jednego z naszych przeciwników. Kiedy już znajdzie się on w naszym zasięgu (różny w zależności od kierowanej przez nas postaci), gra przechodzi w tryb starcia między zawodnikami. W trybie tym, korzystając z możliwości słabych i mocnych ciosów, skoków oraz bloku, staramy się jak najbardziej uszczuplić pasek energii przeciwnika. Oddzielne wskaźniki przydzielane są trwałości gardy oraz odpowiedzialnej za ataki specjalne energii "funryoku". Wraz z postępami w grze, w oddzielnym trybie VS Mode odblokowane zostają kolejne przewijające się przez 20 rozdziałów gry postacie, którymi można mierzyć się przeciwko innym.

Tytuł zdobył mieszane opinie zarówno recenzentów, jak i samych graczy. Najbardziej chwalonym elementem było bliskie spokrewnienie otoczki i mechaniki gry z uniwersum znanego serialu. Krytyki było mimo wszystko więcej, przede wszystkim na bardzo ograniczony garnitur ciosów w sekcjach bitewnych (uwypuklany przez nadspodziewanie długie paski energii), niewielkie zróżnicowanie map (kształt, szczegółowość, elementy otoczenia) oraz duże ilości statycznych dialogów.

Power of Spirit jest jedyną, opartą o anime Shaman King, grą reprezentującą gatunek taktycznego RPG. Najbliższe jej są wydane na GameBoya Color odsłony serii, czerpiące mechanikę z gier strategicznych.

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper