Shinobi (1988) - opis gry
Shinobi to action-platformer wyprodukowany i wydany przez Segę. Tytuł dał początek popularnej serii side-scrollerów. Pierwotnie ukazał się on na automatach, a następnie został przeniesiony na inne sprzęty, między innymi Sega Master System i Xbox 360.
Głównym bohaterem gry jest ninja Joe Musashi. Zadanie jest proste - powstrzymać przestępczą organizację Zeed, która porywa dzieci należące do klanu Musashiego. Na przejście czeka tu pięć misji i przed każdą z nich otrzymujemy informacje z wytycznymi oraz fotografią gościa, którego należy zlikwidować.
Shinobi to dwuwymiarowy action-platformer. Nasz podopieczny w trakcie swoich zmagań przede wszystkim szlachtuje przeciwników, skacze unikając przeszkód i używa technik ninjutsu. Może też poruszać się kucając lub wskakiwać/zeskakiwać na wyższy/niższy poziom. Standardowo do walk Musashi używa swoich kończyn oraz shurikenów, których posiada nieograniczoną ilość, ale z czasem jego potencjał bojowy jeszcze wzrasta. Ratując kolejnych zakładników zdobywa dopałki - może to być broń palna wystrzeliwująca wybuchowe pociski, katana, bat czy bomby. Co do ninjutsu - w grze występują trzy zdolności tego rodzaju, lecz wszystkie mają to samo ofensywne zastosowanie. Po ich użyciu (tylko jednym podczas przechodzenia planszy) możemy albo zlikwidować wszystkich ‘zwykłych’ przeciwników obecnych w zasięgu wzroku lub zadać poważne obrażenia bossowi (jeśli z nim w danej chwili walczymy).
Na naszej drodze napotkamy wszelkiej maści zakapiorów. Jeśli zostaniemy pokonani, misję musimy rozpoczynać od nowa, choć dodać warto, iż uratowanych wcześniej zakładników nie musimy odbijać ponownie.
Pomiędzy misjami bierzemy udział w bonusowym wyzwaniu. Zmagania obserwujemy wówczas z oczu bohatera, a naszym zadaniem jest ciskać shurikenami w nadciągających w naszą stronę przeciwników. Jeżeli nam się uda, zdobywamy dodatkowe życie.
Wersja konsolowa Shinobi nieco różniła się od tej z automatów. Zwolniono w niej tempo rozgrywki, zmieniono design niektórych plansz, wprowadzono pasek energii, zrezygnowano z konieczności ratowania zakładników (choć mimo wszystko jest ono zalecane) i zmniejszono znaczenie ninjutsu.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych