Shrek - opis gry
Shrek to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio Digital Illusions CE (DICE) i wydana przez TDK Mediactive. Tytuł ukazał się najpierw na Xboxa (był tytułem startowym dla tej konsoli), a potem trafił też na GameCube’a. Gra, wbrew temu co mogłaby sugerować nazwa, nie bazuje wiernie na filmie
Fabuła gry nie ma dużo wspólnego z popularnym filmem z 2001 roku. Wcielamy się tutaj w tytułowego ogra Shreka, który pewnego dnia otrzymuje wiadomość, że urocza księżniczka Fiona została porwana przez złego czarnoksiężnika Merlina. Główny bohater postanawia ją odbić, lecz wkrótce pojawia się problem mgły blokującej drogę do fortecy antagonisty. Żeby się z nią uporać, Shrek musi zgromadzić odpowiednią liczbę dobrych uczynków podróżując po bajkowych krainach.
Fabuła powiązana jest z rozgrywką. Podróżując przez kolejne poziomy, których jest łącznie dziesięć, musimy wykonywać rozmaite dobre uczynki. W rozeznaniu się w nich pomaga nam tak zwana “Księga Dobrych Uczynków”. Przeważnie zadania tego typu sprowadzają się do dwóch rzeczy - odszukiwania zaginionych przedmiotów i eliminowania przeciwników. W grze występują bohaterowie znane z filmu, choć nie wszyscy (brakuje między innymi Osła). Są także zupełnie nowe postacie zaprojektowane przez Todda McFarlane’a.
W zmaganiach Shrekowi przydaje się kilka umiejętności. Potrafi on biegać, skakać, wymierzać kopniaki, chwytać obiekty, rzucać nimi i odbijać się od ścian (wall jumpy). Do dyspozycji ma także power-upy: cebule i papryczki chili. Oba dają dostęp do nowych ataków, a łącząc je nasz podopieczny może ‘odpalać’ niszczycielskie eksplozje.
Gra, choć wprowadzała kilka innowacji w dziedzinie grafiki, dostawała bardzo słabe noty. Media branżowe i gracze zwracali uwagę przede wszystkim na kiepski projekt poziomów i monotonną rozgrywkę.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych