Silent Bomber - opis gry
Silent Bomber jest grą akcji w stylu arcade, wydaną w październiku 1999 r. na konsolę PlayStation. Za developing odpowiedzialne było studio CyberConnect, a wydawcą była firma Bandai. W 2006 r. tytuł doczekał się wersji cyfrowej na japońskim PlayStation Store.
Głównym bohaterem historii jest Jutah Fate - genetycznie wzmocniony żołnierz służący wojskowemu rządowi Tarakhan w ramach inicjatywy Elite Fighter Engineering Project. Przez wiele lat specjalizowany w skrytobójstwie, szpiegostwie i demolce, po upadku Tarakhanu otrzymuje wyrok 300 lat pozbawienia wolności za zbrodnie wojenne. Szansą na powrót do normalnego życia jest uczestnictwo w Operacji Toroy - tajnej misji mającej na celu zniszczenie potężnego okrętu wojennego, Dante, zagrażającego jego rodzinnej planecie Hornet. Wspomagać go będzie wojskowa konsultantka Annri Ohara, lider kilku politycznych rewolucji Benoit Manderubrot, członek przerzedzonego plemienia John Loss oraz spec od szybkich ucieczek Tim Palmer.
Mechanika rozgrywki Silent Bomber wzoruje się na automatowych strzelaninach obserwowanych z lotu ptaka, główną różnicą jest jednak arsenał Judaha. Zamiast strzelania z broni maszynowej podkłada on bomby, które następnie detonuje w odpowiednim ku temu momencie. Poza wywoływaniem pojedynczych eksplozji może on też dokonywać "stackingu" - nakładania na siebie dwóch lub więcej ładunków w jednym miejscu, aby zwiększyć siłę i zasięg wybuchu. Poza bombami nasz bohater ma także dostęp do "material liquids" - dopałek oferujących dodatkowe efekty: napalm zostawia po sobie kałużę płynnego ognia, czarna dziura przyciąga do siebie pobliskie cele, a ładunek elektryczny je unieruchamia. Dany typ materiału zadaje większe obrażenia innym rodzajom przeciwników (napalm celom żywym, ładunek elektryczny maszynerii itp.). Materiały można łączyć z bombami, a także "stackować" między sobą.
Na przestrzeni 14 poziomów ukryte zostały skrzynki z E-Chipami - częściami używanymi do podnoszenia liczby podkładanych naraz bomb, zasięgu lokowania się na przeciwnikach oraz odporności na ataki. Ich sumę można w każdej chwili przenosić pomiędzy poszczególnymi statystykami w zależności od zastanej sytuacji.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych