SimCity 2000 - opis gry
SimCity 2000 to strategia ekonomiczna wyprodukowana i wydana przez Maxis. Tytuł ukazał się na wielu sprzętach, między innymi na komputerach PC i Amiga oraz konsolach PlayStation, Saturn, Nintendo 64 (tylko Japonia), Super Nintendo i Game Boy Advance.
Gra, podobnie jak poprzednia część, czyli SimCity, pozwala nam wejść w buty burmistrza zarządzającego miastem od jego początków aż do wypraw w kosmos. Nasze zmagania rozpoczynamy od skromnego kawałka ziemi (jego geologiczne właściwości są generowane losowo), a następnie stawiamy nowe obiekty, rozbudowujemy infrastrukturę, ustalamy wysokość podatków nakładanych na mieszkańców itd.
Obiekty można podzielić na trzy rodzaje: te przeznaczone dla mieszkańców, te związane z handlem oraz z przemysłem. W SimCity 2000 pojawiły się nowe przybytki: biblioteki, szkoły, więzienia, muzea, szpitale czy tak zwane “arcologies”, futurystyczne budynki, do których odblokowujemy dostęp po osiągnięciu kilku konkretnych celów. Do tego warto dodać, że istnieje także kilka rodzajów elektrowni produkujących energię z innych źródeł. Niektóre z nich należy co jakiś czas przebudowywać.
Oczywiście w SimCity 2000 bardzo ważne jest dbanie o budżet miasta. Gra daje nam w tym względzie więcej możliwości od poprzednika. Nowe jest to, że tym razem możemy ustalać kilka stawek podatkowych. Jeśli jednak będziemy działać bez głębszego namysłu i doprowadzimy do bankructwa, stracimy posadę.
Budżet i dobrobyt mieszkańców to jednak nie wszystkie nasze problemy. Od czasu do czasu zdarzają się również losowe wypadki, począwszy od relatywnie niegroźnych pożarów, a skończywszy na ekstremalnych sytuacjach typu inwazja potworów. O różnych wydarzeniach rozgrywających się w świecie gry informują nagłówki gazet, czasami bardzo żartobliwe.
W SimCity 2000 oprócz swobodnego rozbudowywania miasta twórcy udostępnili też scenariusze, które stawiają nas w konkretnych sytuacjach, np. po jakimś kataklizmie. Po premierze udostępniono ich więcej.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych