SoulCalibur V - opis gry
SoulCalibur V jest bijatyką stworzoną przez japońskiego studio Project Soul i wydaną przez Namco Bandai Games na początku 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. „Piątka” jest drugą odsłoną słynnej serii, która ukazała się na trzecią stacjonarną konsolę Sony oraz Xboksa 360.
W stosunku do poprzedniej części, „piątka” doczekała się wielu zmian w systemi walki oraz w składzie wojowników. Najważniejszą zmianą w mechanice gry jest całkowite przebudowanie techniki bronienia się przed atakami. Nowinką jest Just Guard, który aktywujemy wykonując dwa razy blok i przytrzymując go za drugim razem. Drugim elementem przebudowującym obronę jest ustawienie jednego, uniwersalnego ustawienia kombinacji Guard Impact. W kwestii zagrań ofensywanych bardzo ważną rolę odgrywa pasek Critical. Gracz możem go napełnić atakując przeciwnika, wykonując uniki, bloki czy też kontry. Gdy zapełnimy pasek, możemy aktywować Critical Edge, atak, który jest bardzo potężny i nieraz może przesądzić o wyniku pojedynku.
W serii po raz pierwszy można pokierować takimi wojownikami, jak Patroklos, Pyrrha, Natsu, Leixia, Xiba, Z.W.E.I. oraz znanym z cyklu Assassin's Creed - Ezio Auditore da Firenze. Tryby dla samotnego gracza, którym deweloper poświęcił największą uwagę, to Story (wzorowany na znanym z Soul Blade Edge Master Mode), Arcade, znany z „czwórki”, Legendary Souls oraz rozbudowany trening. Poza tym samotnicy mogą spróbować swoich sił w Quick Battle, w którym gracz walczy z zawodnikami stworzonymi przez deweloperów (imitujących tych prawdziwych), a pojedynów, których musimy stoczyć, jest 225. Rozbudowania doczekały się takżre opcje online - możemy spróbować sił w grze rankingowej, zakładać własne pokoje oraz odwiedzić Duel Colloseum, czyli miejsce spotkań i nieskrępowanych walk. Gracz może nagrywać lub ściągnąć powtórki walk innych, lub własnych. Całość zamknięta jest wielką klamrą poziomu gracza, który skupia wszystko i wraz z postępami odblokowujemy nowe rzeczy - areny, części do trybu kreacji zawodnika i nowe tytuły, których jest ponad czterysta.
Pod względem oprawy audio-wizualnej SoulCalibur IV nie moża było wiele zarzucić, tymczasem część piąta jest zdecydowanie ładniejsza, bardziej kolorowa, a areny prezentują się okazalej. Miejsc walki jest w sumie dwadzieścia siedem, z których większość to wielopoziomowe konstrukcje.
Komentarze (24)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych