SpellForce: Zakon Świtu - opis gry
SpellForce: The Order of Dawn (u nas wydane jako SpellForce: Zakon Świtu) to strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG oraz gry akcji wyprodukowana przez niemieckiego dewelopera Phenomic Game Development (przemianowane później na EA Phenomic) przy technologicznym wsparciu Massive Development i wydana przez JoWooD Entertainment 26 listopada 2003 roku jedynie na komputery osobiste z systemem Windows. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, tytuł ukazał się 24 czerwca 2004 roku.
Produkcja jest przedstawicielem mieszanki strategii oraz RPG podobnej do np. Battle Realms, tak więc poza tradycyjnym rozwojem bazy występuje także bohater, który w produkcji z Niemiec pełni istotniejszą rolę. Postać ta, zwana runicznym wojownikiem, jest jedyną którą gracz może kontrolować z perspektywy trzeciej osoby, a następnie walczyć tak jak w niektórych akcjach. Bohater po śmierci odradza się w oznaczonym jako ostatnim "bindstone". Z tą produkcją można zapoznać się w rozgrywce dla pojedynczego gracza albo z innymi przy wykorzystaniu Internetu.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia osadzona w EO, które to w dawnym czasie doświadczyło brutalnej wojny między trzynastoma dążącymi do wielkiej potęgi magów w efekcie czego świat prawie przestał istnieć, a przeżyli nielicznymi. Jakiś czas później po tych zdarzeń sterowana przez gracza zostaje wskrzeszona przez ocalałego z katastrofy maga, Rohena, a następna wysłana z pewnym zadaniem do Greyfell do Zakonu Świtu, co jest jedynie początkiem długiej i pełnej niebezpieczeństw historii.
Debiut studia spotkał się z w miarę przyjaznym odbiorem ze strony recenzentów i tytuł zdobywał noty na poziomie około 75 procent oraz nagrodę najlepszych scen przerywnikowych na German Developer Conference. Najczęściej chwalono mechanikę rozgrywki oraz szatę graficzną, a krytykowano głównie voice-acting.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych