Spider-Man (2002) - opis gry
Spider-Man to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Treyarch i wydana przez Activision. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 2, GameCube, Xbox i Game Boy Advance. Powstał on na podstawie filmu Sama Raimiego o tej samej nazwie.
Gra pozwala nam wejść w buty Petera Parkera, szarego młodzieńca, który pewnego razu zostaje ukąszony przez napromieniowanego pająka. Zyskuje on w ten sposób nadludzkie zdolności i z czasem staje się superbohaterem, tytułowym Człowiekiem Pająkiem, który zwalcza oprychów zagrażających Nowemu Jorkowi (i nie tylko). Produkcja Treyarch pozwala nam prześledzić jego drogę od skromnych początków. Warto jednak dodać, że choć powstała ona na podstawie filmu, to podczas rozgrywki pojawiają się wątki i przeciwnicy, którzy nie byli w nim obecni.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, gra pod niektórymi względami przypomina obie części Spider-Mana wydane na pierwszej konsoli Sony, za które odpowiedzialne były studia Neversoft i Vicarious Visions. Tutejsza kampania składa się z oddzielnych leveli (nie ma tu otwartego świata), których akcja rozgrywa się albo wewnątrz budynków, albo na otwartych przestrzeniach. Nasz podopieczny posiada kilka umiejętności: potrafi się rzecz jasna bić (i wyprowadzać przy tym różne kombinacje ataków), huśtać się na pajęczynie, robić uniki, wspinać po ścianach, podnosić niektóre (ciężkie) przedmioty itd. Główny bohater potrafi się też skradać, co staje się przydatne w niektórych sytuacjach, a niektóre jego umiejętności można upgrade’ować. Pod koniec levelu otrzymujemy punkty. Ich liczba zależy od takich czynników, jak czas przejścia, ilość otrzymanych obrażeń, liczba pokonanych przeciwników czy efekciarstwo combosów.
Po przejściu gry na poziomie Hero otrzymujemy możliwość wcielenia się w Harry’ego Osborna, który przywdziewa strój Zielonego Goblina. Inne bonusy, o jakich warto wspomnieć, to np. dodatkowe stroje.
Warto też wspomnieć, że wersja z GBA różni się od tej z platform stacjonarnych. Na przenośnej konsoli Nintendo mamy do czynienia z dwuwymiarową zręcznościówką.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych