Spore - opis gry
Spore to łącząca w sobie cechy RPG oraz strategii symulacja zaprojektowana przez Willa Wrighta, wyprodukowana przez Maxis Software i wydana przez Electronic Arts 4 września 2008 na komputery osobiste z systemem Windows/Macintosh. Dzień później, dzięki polskiemu oddziałowi EA, produkcja pojawiła się na terenie Polski. 19 grudnia 2008 gra trafiła na Steam.
Gra wyrosła z fascynacji autora The Sims tym, jak na przestrzeni lat rozwija się życie i ile czynników musi zajść, by ono powstało. Pierwotny projekt zakładał bardziej skomplikowane interakcje, jednak w trakcie długiego procesu tworzenia część z tych elementów musiało wypaść. Dodatkowo pojawiły się niespotykane we wcześniejszych grach studia elementy jak np. narracja.
W ramach rozgrywki gracz zarządza rozwojem pewnych istot, których to baza została wcześniej zaprojektowana z pomocą kreatora postaci znanego jako Spore Creature Creator (u nas Spore: Fabryka stworów). Następnie obserwuje się ich rozwój, który do pewnego stopnia przypomina to, jak rozwija się ludzkość. Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza.
Produkcja spotkała się ciepłym odbiorem ze strony mediów chwalących głównie niecodzienny pomysł, który początkowo wydawał się dość prosty i przez to nieciekawy. Dodatkowo gra korzystała z zabezpieczenia SecuRom, co dla osób posiadających legalne kopie stanowiło problem. Sama gra doczekała się także spin-offów na urządzenia mobilne (Spore Origins/Mobile) oraz na Nintendo DS, znane jako Spore Creatures.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych