Spy Fiction - opis gry
Spy Fiction to gra action-adventure z naciskiem na skradanie wyprodukowana przez studio Access Games i wydana przez Sammy tylko na PlayStation 2. Jej reżyserem był Hidetaka Suehiro, który kilka lat później zdobył większa sławę za sprawą Deadly Premonition.
Historia Spy Fiction skupia się na działaniach dwójki agentów należących do elitarnego oddziału SEA Phantom Strike. Są to Bishop oraz Shiela. Ich zadaniem jest powstrzymanie organizacji terrorystycznej, która straszy populację całej planety użyciem biologicznej broni masowego rażenia.
Pod względem rozgrywki produkcji Access Games blisko do serii Metal Gear Solid. Z grubsza wygląda to tak, że trafiamy w nieprzyjazne miejsce i musimy zrealizować wytyczną nie dając się wykryć. W odróżnieniu od popularnego cyklu Konami tutaj akcji nie przedstawia jednak kamera skupiająca się na jednym miejscu.
W Spy Fiction czeka na nas dziesieć misji (nie licząc prologu). Misje trwają przeważnie coś około godziny i oferują sporo zróżnciowanych atrakcji. Nasi podopieczni mają do dyspozycji wszelkiej maści bronie oraz gadżety. Wymienić w tym kontekście można np. specjalny kamuflaż, który pozwala wtopić się w otoczenie, oraz jeszcze bardziej specjalny aparat cyfrowy umożliwiający sfotografowanie jakiejś osoby a następnie upodobnienia się do niej. Zrobienie użytku z tego urządzenia jest niekiedy niezbędne jeśli mamy zamiar dostać się do pilnie strzeżonych miejsc. W przypadku kiedy zostaniemy dostrzeżeni włącza się natomiast alarm. O poziomie zagrożenia informuje wskaźnik zmieniający kolory. Tych są trzy: czerwony, pomarańczowy i zielony.
Pomiędzy dwójką wspomnianych bohaterów nie ma większych różnic jeśli chodzi o umiejętności, chociaż nieco inne mogą być akcesoria których używają. Wybór postaci wpływa jednak na rozwój narracji, a podejmowane w trakcie rozgrywki decyzje rzutują na zakończenie. Swoją drogą jeśli chcemy zobaczyć prawdziwy zwieńczenie historii, Spy Fiction musimy przejść dwukrotnie.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych