Star Wars: Rogue Squadron - opis gry
Star Wars: Rogue Squadron to gra akcji wyprodukowana przez studio Factor 5 i wydana przez LucasArts na Nintendo 64 w 1998 roku. Tytuł pozwalał graczowi zasiąść za sterami maszyn znanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Rogue Squadron to jeden z pierwszych tytułów wykorzystujących Expansion Paka, przystawkę dwukrotnie zwiększającą ilość RAM-u konsoli.
Akcja gry rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami ukazanymi w Nowej Nadziei i Imperium Kontratakuje. Gracz wciela się w Luke’a Skywalkera, który należy do elitarnego tytułowego oddziału Rogue Squadron. Podczas szesnastu misji tutaj przedstawionych walczy on z siłami Imperium.
W przeciwieństwie do leciwej serii X-Wing produkcja Factor 5 stawia na zręcznościowy gameplay, nie próbując udawać symulacji. Każda ze wspomnianych szesnastu misji wymaga od nas zrealizowania wytycznych, które dzielą się na cztery kategorie: odnalezienie i zniszczenie celu, rekonesans, zadania ratownicze oraz ochrona wskazanego obiektu. Na naszej drodze stanie wielu przeciwników znanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen - w powietrzu i przestrzeni kosmicznej głównie TIE Fightery, ale na ziemi różnorodność pod tym względem będzie wyraźnie większa.
W trakcie kampanii Luke zasiądzie za sterami pięciu maszyn: X-winga, A-winga, Y-winga, snowspeedera i V-winga. Każda z nich posiada inne parametry oraz wyposażenie. Dodatkowo na każdym poziomie na zgarnięcie czeka kilka power-upów, które usprawniają stan pojazdu.
Podczas rozgrywki nasze poczynania opisują statystyki od których zależy ocena pod koniec misji. Na notę wpływają czas, celność, liczba zniszczonych przeciwników, odratowanych towarzyszy i zebranych bonusów. Jeśli osiągniemy dobry wynik, jesteśmy nagradzani bonusową zawartością.
Czas przeznaczony na odkrywanie bonusów zwraca się z nawiązką. Do odblokowania są m.in. trzy misje oparte na wydarzeniach ukazanych w filmach i nowe statki, np. Sokół Millennium.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych