Star Wars: Rogue Squadron

Star Wars: Rogue Squadron

8,2
37 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.3
N64 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Factor 5
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
07.12.1998
Europa:
10.01.1999
Producent:
Factor 5
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
07.12.1998
Europa:
10.01.1999

Star Wars: Rogue Squadron - opis gry

Star Wars: Rogue Squadron to gra akcji wyprodukowana przez studio Factor 5 i wydana przez LucasArts na Nintendo 64 w 1998 roku. Tytuł pozwalał graczowi zasiąść za sterami maszyn znanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Rogue Squadron to jeden z pierwszych tytułów wykorzystujących Expansion Paka, przystawkę dwukrotnie zwiększającą ilość RAM-u konsoli.

Akcja gry rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami ukazanymi w Nowej Nadziei i Imperium Kontratakuje. Gracz wciela się w Luke’a Skywalkera, który należy do elitarnego tytułowego oddziału Rogue Squadron. Podczas szesnastu misji tutaj przedstawionych walczy on z siłami Imperium.

Dalsza część tekstu pod wideo

W przeciwieństwie do leciwej serii X-Wing produkcja Factor 5 stawia na zręcznościowy gameplay, nie próbując udawać symulacji. Każda ze wspomnianych szesnastu misji wymaga od nas zrealizowania wytycznych, które dzielą się na cztery kategorie: odnalezienie i zniszczenie celu, rekonesans, zadania ratownicze oraz ochrona wskazanego obiektu. Na naszej drodze stanie wielu przeciwników znanych z uniwersum Gwiezdnych Wojen - w powietrzu i przestrzeni kosmicznej głównie TIE Fightery, ale na ziemi różnorodność pod tym względem będzie wyraźnie większa.

W trakcie kampanii Luke zasiądzie za sterami pięciu maszyn: X-winga, A-winga, Y-winga, snowspeedera i V-winga. Każda z nich posiada inne parametry oraz wyposażenie. Dodatkowo na każdym poziomie na zgarnięcie czeka kilka power-upów, które usprawniają stan pojazdu.

Podczas rozgrywki nasze poczynania opisują statystyki od których zależy ocena pod koniec misji. Na notę wpływają czas, celność, liczba zniszczonych przeciwników, odratowanych towarzyszy i zebranych bonusów. Jeśli osiągniemy dobry wynik, jesteśmy nagradzani bonusową zawartością.

Czas przeznaczony na odkrywanie bonusów zwraca się z nawiązką. Do odblokowania są m.in. trzy misje oparte na wydarzeniach ukazanych w filmach i nowe statki, np. Sokół Millennium.

Wideo - Star Wars: Rogue Squadron

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper