Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams

7,7
12 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0
PSone 7.6
SAT 6.0
GBC 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
25.01.1996
Europa:
25.01.1996
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
25.01.1996
Europa:
25.01.1996

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams - opis gry

Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams to bijatyka 2D stworzona oraz wydana na konsole PlayStation, Saturn, oraz CPS Changer w latach 1995-1996 przez Capcom. Oryginalnie ukazała się na automatach w 1995 roku. W 1998 miała miejsce premiera wersji PC, a w latach 1999-2001 swoją odsłonę otrzymał Game Boy Color. W roku 2008 gra pojawiła się w dystrybucji cyfrowej na platformie PSN.

Akcja gry ma miejsce między dwiema wcześniejszymi odsłonami serii: Street Fighter 1 oraz Street Fighter 2. W konsekwencji postaci wyglądają nieco młodziej niż w Street Fighter 2 i jego kolejnych wersjach. W grze oddano nam do dyspozycji 13 wojowników. Z ostatniej kanonicznej odsłony (Super Street Fighter 2 Turbo) pozostało jedynie sześć postaci: Ryu, Ken, Chun-Li, Sagat, Bison i Akuma. Swój debiut w serii zaliczyli Rose, Dan, Charlie, Guy oraz Sodom. Dwaj ostatni zostali zaprzągnięci do walki z innego bijatykowego hitu firmy Capcom, Final Fight. Obsadę uzupełnia dwóch zawodników ze Street Fighter 1. Są to Adon i Birdie, w których w oryginalnej wersji gry nie można się było wcielić. Na początku mamy do wyboru dziesięciu wojowników. Aby odblokować Dana, Bisona oraz Akumę, trzeba spełnić określone warunki podczas gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

W systemie walki w porównaniu z wcześniejszymi odsłonami zaszło kilka znaczących zmian. Pasek służący do wykonywania ataku specjalnego zwanego Super Combo został podzielony na trzy poziomy. Napełniało się go używając wszelkiego rodzaju ciosów przypisanych prowadzonej przez nas postaci. W zależności od tego, w jakim stopniu go wypełnimy, będzie zależeć siła wyegzekwowanego przez nas Super Combo. Prócz tego każda z postaci mogła skontrować cios wykonany przez przeciwnika używając kolejnej nowej techniki zwanej Alpha Counter. Aby ją wykonać musieliśmy poświęcić jedną część paska Super Combo. Innymi nowościami są Air Blocking (możliwość blokowania ciosów podczas skoków) oraz Chain Combos (możliwość łączenia w kombosy podstawowych ataków).

Porty na konsole stacjonarne i PC są pierwszymi grami z serii, w których dostępny jest tryb treningowy, czyli możliwość przećwiczenia ciosów na nieruchomym przeciwniku. Innym ciekawym trybem jest Dramatic Battle/Team Mode. Jest on przeznaczony dla dwóch graczy. Wcielają się oni w Ryu i Kena i wspólnymi siłami próbują stawić czoła Bisonowi kierowanemu przez CPU. Prócz tego mamy do dyspozycji Arcade oraz Versus.

Gra doczekała się dwóch kolejnych odsłon z podtytułem Alpha ( w Japonii "Zero"). Została także wydana na PlayStation 2 jako część składanki Street Fighter Alpha Anthology w 2006 roku.

Wideo - Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper