Suikoden III - opis gry
Suikoden II sprzedał się na tyle dobrze, że decyzja o stworzeniu kolejnej odsłony była oczywista. Za produkcję Suikoden III zabrał się ten sam zespół deweloperów, który wcześniej pracował przy pierwszej i drugiej części gry. W czerwcu 2002 roku, na miesiąc przed japońską premierą nowego tytułu, zespół opuścił Yoshitaka Murayama, który koordynował prace nad wszystkimi grami z serii. Z niewyjaśnionych nigdy do końca przyczyn nazwisko Murayamy nie pojawiło się na "liście płac" wyświetlanej po ukończeniu gry.
Suikoden III, wydany na PS2 22 października 2002 roku (w USA) stanowił przełom graficzny dla całej serii. Tytuł w końcu przeszedł do środowiska 3D. Niestety taka zmiana poniosła za sobą pewne ograniczenia - zmniejszoną wielkość drużyny, a przede wszystkim wydłużony czas loadingów (Suikoden i Suikoden II znane były z tego, że lokacje oraz potyczki wczytywały się prawie natychmiastowo). Większość mechanizmów gameplayowych pozostała jednak niezmieniona - najwięcej czasu spędzamy w Suikoden III walcząc w turowych potyczkach z udziałem 4-osobowej drużyny. Wracają też wielkie batalie (choć uproszczono je w stosunku do Suikoden II), a także pojedynki 1 vs 1.
Narracja w trzecim Suikodenie jest innowacyjna w porównaniu ze starszymi odsłonami. Tym razem poznajemy historię świata z perspektywy trzech bohaterów, między którymi co kilka godzin się przełączamy. Gra opowiada o konflikcie, który rozpętał się w kraju Grasslands. Udział w wojnie bierze m.in. Clan Karaya, Rycerze Zexen oraz Harmonian Southern Frontier Defense Force. Gracz będzie poznawał kolejne wydarzenia w zmaganiach o uzyskanie dominacji politycznej na Grasslands z perspektywy trzech bohaterów - Hugo, Chris oraz Geddoe.
Pomimo niezłych wyników sprzedaży w Japonii (prawie 400 tys. kopii) i USA (ok. 200 tys. kopii) Suikoden III nigdy nie pojawił się na europejskich półkach sklepowych, pomimo wystosowania przez graczy wielu petycji w tej sprawie. Po premierze gry, w 2004 roku wydana została seria komiksów od Aki Shimizu, bazująca na scenariuszu gry, która została przetłumaczona na język Szekspira i trafiła do Stanów Zjednoczonych.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych