Tacoma - opis gry
Tacoma to gra przygodowa wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Fullbright Productions, twórców Gone Home. Tytuł ukazał się na komputerach (Windows, Linux, Mac OS X), Xbox One, a po roku na PlayStation 4.
Akcja gry rozgrywa się w nieco dalszej przyszłości, pod koniec XXI wieku. Ludzkość swobodnie przemierza kosmos, urządzenia mobilne zastąpiła technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR), mocno zaawansowana jest już także sztuczna inteligencja. Tytułowa Tacoma to stacja kosmiczna, na którą trafia główna bohaterka gry, Amy Ferrier. Ferrier jest wynajęta przez Venturis Corporation, firmę, do której należy stacja i wszystko to, co się na niej znajduje. Jej zadaniem jest przejąć dane pozostawiane przez sześcioosobową załogę oraz odzyskać sztuczną inteligencję o nazwie ODIN. W trakcie swojej misji bohaterka trafia na różne nagrania, które zawierają informacje o działalności i życiu załogi. Sęk w tym, że ma ona zakaz ich oglądania.
Tacoma, podobnie jak Gone Home, czyli poprzednia produkcja Fullbright, nie jest grą w ścisłym tego słowa znaczeniu. Zamiast tego mamy tu raczej do czynienia z interaktywną opowieścią. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Nie ma tu walki ani rozwiązywania łamigłówek, a przynajmniej nie ma takich, które byłyby jakoś szczególnie wymagające. Stacja dzieli się na trzy części, a historię opowiadają nie tylko nagrania AR przedstawiające załogę, ale również elementy otoczenia czy pozostawione przez załogantów osobiste przedmioty. Do niektórych miejsc możemy się dostać po znalezieniu stosownego klucza lub po wpisaniu kodu.
Przejście całości zajmuje około trzech godzin.
Komentarze (11)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych