Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins

Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins

8,3
220 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Acquire
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Skradanka
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
07.08.2000
Europa:
08.09.2000
Producent:
Acquire
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Skradanka
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
07.08.2000
Europa:
08.09.2000

Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins - opis gry

Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins jest skradanką z ninja w roli głównej, której akcja ma miejsce w czasach XVI-wiecznej feudalnej Japonii. Tytuł stworzyło studio Acquire, wydawcą w Europie było Activision. Gra stanowi prequel Tenchu: Stealth Assassins.

W “dwójce” gracz ponownie przejmuje kontrolę nad Rikimaru i Ayame, członkami klanu Azuma, którzy służą miłosiernemu Gohdzie. Tym razem jednak są oni jeszcze nastolatkami, a ich trening nie dobiegł końca. W ogólnym ujęciu zadaniem tej dwójki będzie niedopuszczenie do przejęcia władzy w prowincji przez grupę Płonący Świt. W grze pojawi się jeszcze trzecia grywalna postać, wyjaśni się również skąd Rikimaru ma bliznę na twarzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Struktura rozgrywki nadal opiera się na wykonywaniu misji (każda z postaci posiada inny zestaw zadań) i na końcu każdej z nich czyha na nas boss. W przypadku powodzenia zostajemy poddani ocenie - premiuje się oczywiście bezszelestne egzekucje i czas. Nasi podopieczni posiadają odmienne charakterystyki oraz unikalne animacje wykańczania przeciwników, których rodzaj zależy od tego z jakiej strony zajdziemy nieszczęśnika. Nadal do dyspozycji mamy linkę z hakiem pozwalającą dostawać się w wyżej położone miejsca, teraz jednak możemy jeszcze pływać. Twórcy dodali poza tym kilka użytecznych przedmiotów służących np. do chwilowego oślepienia strażników albo pojawiania się bezpośrednio przy nich.

 

Sporą nowością jest edytor poziomów. Dzięki niemu możemy kreować własne misje, rozstawiać budynki, przeszkody, strażników i wyznaczać cele. Opcja ta cieszyła się dużym uznaniem - w Stanach Zjednoczonych zorganizowano swego czasu konkurs na najlepsze dziełko stworzone w ten sposób. Zmodyfikowana wersja edytora pojawiła się potem w Tenchu: Time of the Assassins na życzenie graczy.

 

Tenchu 2 cieszyło się bardzo opinią wśród graczy i recenzentów. Grę oceniano na równi z “jedynką”, jednak nie wszystkie zmiany wyszły na plus (mowa zwłaszcza o pływaniu).

Wideo - Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper