Tenchu: Wrath of Heaven - opis gry
Tenchu: Wrath of Heaven jest trzecią częścią w cyklu Tenchu wydawanym przez dłuższy czas przez Activision. W przypadku tej odsłony, pałeczkę developera przejęła firma K2 LLC, która zajęła się tworzeniem bazowej gry na PS2, a także portem na Xboksa oraz PSP. Gra na PS2 ukazała się w 2003 roku, rok później pojawiła się wersja na konsolę Microsoftu, a w 2009 roku i tylko w Japonii – na PSP.
Wrath of Heaven kontynuuje wątki z pierwszej odsłony gry (jako, że Birth of the Stealth Assassins było prequelem), dlatego też gra rozpoczyna się w momencie gdy Rikimaru i Ayame pokonują Mei-Oh, a ten pierwszy, by umożliwić ucieczkę Ayame i księżniczki Kiku zajmuje się ogromnym głazem. Skutkuje to uwięzieniem ninja i przyznanie mu statusu zmarłego. By oddać mu hołd, Ayame wbija jego katanę - Izayoi - w monument śnieżny. Rikimaru ostatecznie wraca (choć nie do końca, z tym wiąże się ważny element fabularny w grze) i nasza dwójka musi ponownie stawić czoła demonom, tym razem na usługach osób posiadających po jednym z Trzech Klejnotów.
Wrath of Heaven dodatkowo wprowadza trzecią grywalną postać i jedyną, którą znamy z pełnego imienia i nazwiska. Tesshu Fujioka jest lekarzem za dnia, a zabójcą korzystającym z brutalnego karate i jujutsu w nocy. Każda z postaci ma własną ścieżkę fabularną (te łączą się w niektórych punktach) i dysponuje unikalnymi dla siebie technikami. Jeśli chodzi o rozgrywkę, ta wygląda podobnie jak w poprzednich częściach. Gra została podzielona na misje, w których musimy wykonać określone czynności, punktowane zgodnie z zasadą – im mniej zwrócimy na siebie uwagi – tym więcej punktów otrzymamy. Dzięki temu musimy się starać działać jak prawdziwy ninja, zaskakując nasze ofiary i korzystać z gadżetów, które nam udostępniono. Oprócz tego dodano tryb rywalizacji dla dwóch graczy, w którym trzeba jak najszybciej pokonać jak największą ilość bossów. Nie zabrakło też trybu współpracy, gdzie z kolei przechodzimy razem specjalne misje.
Wersja na Xboksa otrzymała graficzne poprawki, dwie nowe postaci do trybu multiplayer oraz dwie mapy w singlu. Całość dopełniał poprawiony kod sieciowy oraz nowe, specjalne ruchy. W 2005 roku wydano mobilną wersję gry w 2D, a w 2009 roku From Software zajęło się portem na PSP, który jednak nigdy nie opuścił granic Japonii.
Komentarze (52)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych