The Caligula Effect - opis gry
Caligula to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Aquria i wydana w Europie przez Atlus. Tytuł ukazał się tylko na PlayStation Vita. Przy jego tworzeniu brał udział Tadashi Satomi, scenarzysta pierwszych dwóch części serii Persona.
Gra bierze na blat temat problemów psychicznych współczesnych ludzi. “Efekt Caliguli” odnosi się do czegoś, co np. bardzo chcielibyśmy zobaczyć, ale zobaczyć nie możemy. Akcja rozgrywa się w Mobiusie, wirtualnej rzeczywistości, w której każdy jest wzorowym uczniem i uczestniczy w życiu szkolnym. Jej mieszkańcy, szukając pocieszenia i ucieczki, dawno już zapomnieli o prawdziwym świecie. Większość zadowala się sielskim życiem umilanym przez występy muzyczne μ. Z kilkoma wyjątkami. Z różnych powodów kilkoro bohaterów uświadamia sobie swoje położenie i postanawia wrócić do szarej rzeczywistości, ale nie będzie to łatwe. Na ich drodze staną nie tylko inni uczniowie z wypranymi mózgami, ale też źli producenci, μ oraz własne nieprzepracowane traumy.
Caligula to zasadniczo rzecz biorąc japoński eRPeG, w którym przemierzamy dungeony, ale de facto najważniejszym elementem rozgrywki jest nawiązywanie relacji z innymi mieszkańcami Mobiusa. Łącznie jest ich wszystkich ponad 500. Nasze szeregi, to znaczy grupa tych, którzy chcą wrócić do domu, są początkowo skromne, ale z czasem mogą się rozrosnąć. Oczywiście nie jest to takie proste, bo zawarcie relacji wymaga spełnienia odpowiednich warunków, np. posiadania wokół siebie konkretnej osoby. Każdy z ‘uczniów’ ma też jakieś swoje problemy, które możemy spróbować rozwiązać w trakcie questów. Podobnie jak w nowszych częściach serii Persona, tutaj też pogłębianie relacji nagradzane jest scenami dialogowymi pozwalającymi lepiej zrozumieć postacie i ich problemy.
Sam system walki jest natomiast turowy. Przeciwników widzimy podczas eksploracji. Ważną rolę odgrywa trzaskania combosów. Twórcy przygotowali ponad sto umiejętności. Jeśli chcemy wyprowadzić udaną, niszczycielską sekwencję ciosów, musimy brać pod uwagę timing (gra posiada funkcję pozwalającą na przeprowadzenie symulacji przed rozpoczęciem takiego ataku). Każda postać, z którą da się nawiązać relacje, może być grywalna.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych