The Chessmaster 2000 - opis gry
The Chessmaster 2000 to gra logiczna wyprodukowana przez Software Country (przemianowane w roku wydania pierwszej wersji na The Software Toolworks) i wydana przez dewelopera we współpracy z Electronic Arts w 1986 w USA m.in. na Commodore AMIGA i w tym samym roku w Europie na MSX.
Produkcja jest pierwszą odsłoną serii (oraz drugą produkcją studia o tematyce), gdzie motywem przewodnim jest gra w szachy. Gracz wybiera jeden z dwunastu dostępnych poziomów sztucznej inteligencji (od nowicjusza po mistrza), a następnie rozgrywa partię gier w szachy na typowych dla tej dziedziny zasadach. W ramach produkcji występuje 71,000 różnych sposobów, by przemieścić pionki, a ponadto istnieje możliwość wydruku historii ruchów. Pod względem technicznym gra korzysta z technologii napisanej w C++, która pojawiała się w poprzednich grach studia.
Gra doczekała się niezliczonych wersji, a ich rozkład jest następujący:
- 1986 (USA) - Apple II, Atari 8-bit, Atari ST, Commodore Amiga, Commodore 64, PC z systemem Macintosh, MS-DOS
- 1986 (Europa) - MSX
- 1987 (Europa) - Commodore 64, Commodore Amiga, Atari ST, MS-DOS
- 1990 (Europa) - ZX Spectrum, Amstrad CPC
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem ze strony recenzentów, a była chwalona za niemal każdy element rozgrywki, zwłaszcza za dopracowanie (IBM PC) czy ładną oprawę graficzną (Amiga). Jeśli pojawiała się krytyka, to dotyczyła ona głównie niezbyt czytelnej wersji na Atari 8-bit. Gra jako jedyna z produkcji traktujących o szachach znalazła się w rankingu Computer Gaming Monthly gdzie głosowali fani. Ten sam magazyn w 1996 umieścił go na 46-tym miejscu w rankingu najlepszych gier na PC.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych