The Elder Scrolls II: Daggerfall

The Elder Scrolls II: Daggerfall

7,6
8 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bethesda Softworks
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat
Premiery
Świat:
31.08.1996
Europa:
1996
Producent:
Bethesda Softworks
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat
Premiery
Świat:
31.08.1996
Europa:
1996

The Elder Scrolls II: Daggerfall - opis gry

The Elder Scrolls II: Daggerfall to wydany w 1996 sequel do pierwszej części sagi Bethesdy, który ujrzał światło dzienne dwa lata wcześniej. Gra rozwija ideę pierwszoosobowego RPG w otwartym świecie fantasy.

Fabuła drugiej części Elder Scrolls rozpoczyna się od audycji naszej postaci z cesarzem Imperium, Urielem Septimem siódmym. Dowiadujemy się od niego, że przywódca miasta Daggerfall niedawno zmarł i naszym celem jest danie jego duszy spokoju. Poza tym, mamy rozwiązać pewną osobistą sprawę imperatora. Nasz bohater w drodze do miasta rozbija się na morzu, jednak udaje mu się dopłynąć do brzegu. Gra zaczyna się od przebudzenia w jaskini i w tym momencie dostajemy kontrolę nad stworzoną przez gracza postacią.

Dalsza część tekstu pod wideo

Samo tworzenie postaci jest znacznie bardziej rozbudowane nie tylko względem poprzednika, ale również na tle całej serii. Gracz dostaje dwa wyjścia - albo powierza dużą część kreacji bohatera komputerowi, samemu wybierając jedynie w menusach lub korzysta z różnych ankiet, testów, itd., dzięki czemu ma wpływ nie tylko na statystki i profesję, ale również na takie niuanse jak relacje z różnymi frakcjami czy przeszłość bohatera. Nie istnieje w tym tytule jednak szczegółowy kreator wyglądu, ponieważ nie ma opcji oglądania swojego awatara w trzeciej osobie podczas normalnej rozgrywki (widać go jedynie na ekranie ekwipunku), dlatego gracz może wybrać jedynie twarz postaci.

Oś rozgrywki stanowi eksploracja ogromnych połaci terenu wykreowanym przez nas bohaterem. Daggerfall w tej kwestii ma do zaoferowania największy w serii The Elder Scrolls świat, którego przebycie zajmuje dwa tygodnie czasu rzeczywistego i w rozmiarach jest porównywalny do Wielkiej Brytanii. Zwiedzanie terenu zostało przystosowane do coraz częściej pojawiających się w 1996 roku akceleratorów 3D i myszek. To drugie skutkuje możliwością już dość współczesnego rozglądania się myszką i rozbudowaniem systemu walki, w którym wybieramy nie tylko oręż, którym uderzymy, ale też sposób, w jaki to zrobimy. Wcześniej wspomniany sprzęt zdolny do generowania trójwymiarowej grafiki również miał bardzo duże przełożenie na sam gameplay - otoczenie jest w pełnym 3D (postaci jednak wejdą w trzy wymiary dopiero przy okazji następnej części), co sprawia, że zawarto w nim wiele więcej szczegółów i uczyniono go dużo bardziej interaktywnym.

The Elder Scrolls II: Daggerfall w momencie premiery spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Recenzenci chwalili ogromny świat i system walki, jednak jako wady wymieniali ogromną ilość bugów, które jednak poprawiono w kolejnych łatkach. W 2009 roku, z okazji piętnastolecia serii, gra wraz z poprzednikiem została udostępniona za darmo na oficjalnej stronie sagi Bethesdy.

Wideo - The Elder Scrolls II: Daggerfall

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper