The Final Fantasy Legend - opis gry
The Final Fantasy Legend (jp. Makai Toushi SaGa) to japońska gra RPG wyprodukowana przez Square. Tytuł ukazał się pierwotnie na Game Boyu (jego reedycja pojawiła się na Game Boy Color za sprawą Sunsoft), a potem trafił też na przenośną konsolę WonderSwan Color i telefony komórkowe (tylko w Japonii). Była to pierwsza odsłona serii SaGa.
Fabuła - The Final Fantasy Legend
Akcja gry rozgrywa w świecie, w którego centrum stoi olbrzymia wieża. W zamierzchłej przeszłości została ona zbudowana przez Stwórcę i według podań łączy się z rajem. Wielu było śmiałków, którzy starali się odkryć jej tajemnice, ale żaden z nich nie wrócił. My przejmujemy tu kontrolę nad grupką bohaterów usiłujących dostać się na szczyt wieży.
Rozgrywka - The Final Fantasy Legend
Choć naszym głównym celem jest dostanie się na szczyt wieży, The Final Fantasy Legend trudno nazwać dungeon crawlerem. Podczas pokonywania kolejnych pięter olbrzymiej budowli odwiedzamy kilka zróżnicowanych krain. Na najniższych piętrach znajduje się World of Continent, potem World of Ocean, World of Sky, a na końcu (od 16. piętra) World of Ruins. W istocie gra posiada wiele cech klasycznych jRPG, jak eksploracja miast czy wchodzenie w interakcje ze spotkanymi NPC-ami.
Zmagania rozpoczynamy od stworzenia własnej postaci. Wybieramy klasę, płeć i imię. Klasą w tym jednak przypadku nie jest profesja, tylko rasa. Do wyboru mamy trzy: ludzi, potwory i mutanty. Każda z nich różni się pewnymi cechami i parametrami. Co warto dodać, wraz z czasem gra pozwala nam werbować nowych członków drużyny spośród przedstawicieli innych ras.
Walki są turowe. W starciach z przeciwnikami uczestniczą maksymalnie cztery postacie, a umiejętności wybieramy z listy komend. W grze zaimplementowano kilka rozwiązań, które wyróżniają ją na tle konkurencji. Dla przykładu ekwipunek i zaklęcia się z czasem zużywają, a postacie dysponują trzema życiami. Po utracie wszystkich HP walczący/walcząca traci jedno życie, a jeżeli straci wszystkie, nie da się już go/jej postawić na nogi.
Rozwój w przypadku klasy/rasy wygląda inaczej. Ludzie korzystają z przedmiotów podnoszących parametry i mają więcej slotów na ekwipunek. Mutantom po wygranym starciu wzrastają niekiedy parametry lub mogą zdobyć (ew. zapomnieć) nową umiejętności. Potwory z kolei pożerają mięso pokonanych przeciwników, dzięki czemu są w stanie ewoluować.
W wersji na WonderSwana zmian doczekała się nie tylko grafika. Dodano też animowane cutscenki, bestiariusz i na różne sposoby uprzystępniono rozgrywkę (wprowadzono np. podgląd informujący, jak zmieni się potwór po zjedzeniu mięsa, czy automatyczne skupienie ataków na przeciwniku).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych