The Getaway - opis gry
The Getaway jest dziełem brytyjskiego Team Soho, które zadebiutowało na konsoli PlayStation 2 w grudniu 2002 roku. Tytuł ten wydany przez Sony Computer Entertainment jest sandboksem w którym sterujemy postacią z widokiem trzecioosobowym. Początkowo miał to być tytuł startowy na PS2, ale premiera opóźniła się aż o 18 miesięcy z powodu problemów technicznych.
W The Getaway wcielamy się w dwójkę bohaterów, których historię poznajemy w trakcie rozgrywki. Jednym z nich jest Mark Hammond, były gangster z Soho, który krótko przed rozpoczęciem gry opuścił więzienie gdzie odsiadywał wyrok za kradzież z bronią w ręku. Niedługo po wyjściu Hammond znajduje martwą żonę i informację, że jego syn został porwany przez gang znany jako Bethnal Green Mob. Mark wyrusza więc z misją odbicia syna i pomszczenia żony, co wplątuje go w mnóstwo niebezpiecznych zdarzeń i prowadzi do bardzo widowiskowego finału. Drugim bohaterem jest detektyw Frank Carter – okryty hańbą i zawieszony w czynnościach zawodowych. Jego historia krąży wokół chęci wyeliminowania Jake'a Jolsona i jego gangu. Obie historie toczą się równolegle i wątki jednego bohatera nierzadko krzyżują się z wątkami drugiego.
Rozgrywka jest klasycznym do bólu sandboksem akcji, jednak Team Soho postanowiło jak najrealniej oddać Londyn, dlatego początkowo gra spóźniła się aż o 18 miesięcy. Powodem opóźnienia były gigantyczne problemy w odwzorowaniu miasta w wysokiej rozdzielczości. Jednak w efekcie końcowym otrzymaliśmy bardzo dobrze oddaną stolicę Wielkiej Brytanii. By urealnić rozgrywkę, deweloper zrezygnować z jakiegokolwiek HUD-u, wskazówek czy gigantycznych ikonek podpowiadających co robić. Wiarygodność podnosiły prawdziwe marki samochodów, producentów karabinów maszynowych czy firm pojawiających się w grze. Identycznie jak w serii Grand Theft Auto, możemy przemieszczać się pieszo, przemierzać udostępnione lokacje bez wykonywania misji czy suma summarum – wykonywać zlecane nam zadania by popchnąć fabułę do przodu.
Mimo znacznego opóźnienia, The Getaway zdołało zaskarbić sobie przychylność recenzentów, którzy chwalili grę za grafikę, historię, warstwę audio i przerywniki filmowe. Dostało się jednak schematyczności rozgrywki oraz krótkiej rozgrywce. Ogólnie jednak The Getaway okazało się wystarczającym sukcesem by rozpocząć pracę nad kolejną odsłoną gry.
Komentarze (28)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych