The Getaway

The Getaway

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team Soho
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
11.12.2002
Europa:
11.12.2002
Polska:
11.12.2002
Producent:
Team Soho
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
11.12.2002
Europa:
11.12.2002
Polska:
11.12.2002

The Getaway - opis gry

The Getaway jest dziełem brytyjskiego Team Soho, które zadebiutowało na konsoli PlayStation 2 w grudniu 2002 roku. Tytuł ten wydany przez Sony Computer Entertainment jest sandboksem w którym sterujemy postacią z widokiem trzecioosobowym. Początkowo miał to być tytuł startowy na PS2, ale premiera opóźniła się aż o 18 miesięcy z powodu problemów technicznych.

W The Getaway wcielamy się w dwójkę bohaterów, których historię poznajemy w trakcie rozgrywki. Jednym z nich jest Mark Hammond, były gangster z Soho, który krótko przed rozpoczęciem gry opuścił więzienie gdzie odsiadywał wyrok za kradzież z bronią w ręku. Niedługo po wyjściu Hammond znajduje martwą żonę i informację, że jego syn został porwany przez gang znany jako Bethnal Green Mob. Mark wyrusza więc z misją odbicia syna i pomszczenia żony, co wplątuje go w mnóstwo niebezpiecznych zdarzeń i prowadzi do bardzo widowiskowego finału. Drugim bohaterem jest detektyw Frank Carter – okryty hańbą i zawieszony w czynnościach zawodowych. Jego historia krąży wokół chęci wyeliminowania Jake'a Jolsona i jego gangu. Obie historie toczą się równolegle i wątki jednego bohatera nierzadko krzyżują się z wątkami drugiego.

Rozgrywka jest klasycznym do bólu sandboksem akcji, jednak Team Soho postanowiło jak najrealniej oddać Londyn, dlatego początkowo gra spóźniła się aż o 18 miesięcy. Powodem opóźnienia były gigantyczne problemy w odwzorowaniu miasta w wysokiej rozdzielczości. Jednak w efekcie końcowym otrzymaliśmy bardzo dobrze oddaną stolicę Wielkiej Brytanii. By urealnić rozgrywkę, deweloper zrezygnować z jakiegokolwiek HUD-u, wskazówek czy gigantycznych ikonek podpowiadających co robić. Wiarygodność podnosiły prawdziwe marki samochodów, producentów karabinów maszynowych czy firm pojawiających się w grze. Identycznie jak w serii Grand Theft Auto, możemy przemieszczać się pieszo, przemierzać udostępnione lokacje bez wykonywania misji czy suma summarum – wykonywać zlecane nam zadania by popchnąć fabułę do przodu.

Mimo znacznego opóźnienia, The Getaway zdołało zaskarbić sobie przychylność recenzentów, którzy chwalili grę za grafikę, historię, warstwę audio i przerywniki filmowe. Dostało się jednak schematyczności rozgrywki oraz krótkiej rozgrywce. Ogólnie jednak The Getaway okazało się wystarczającym sukcesem by rozpocząć pracę nad kolejną odsłoną gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - The Getaway

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper