The Legend of Zelda: Twilight Princess - opis gry
The Legend of Zelda: Twilight Princess to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Nintendo EAD i wydana przez Nintendo pod koniec 2006 roku. Trzynasta odsłona popularnego cyklu The Legend of Zelda stworzona przez Shigeru Miyamoto była pożegnaniem japońskiej firmy z GameCube’m, a jednocześnie mocnym wejściem na poletko Wii.
Akcja Twilight Princess rozgrywa się sto lat po wydarzeniach z wydanych na Nintendo 64 The Legend of Zelda: Ocarina of Time oraz Major’s Mask. Gracz tradycyjnie wciela się w młodzieńca imieniem Link, który pracuje w wiosce Ordon. Pewnego dnia spokojną krainę nawiedzają potwory, które porywają miejscowe dzieci: Talo, Malo, Colina, Betha oraz Ilię. Bohater, próbując ratować dzieci, zostaje zatrzymany przez dziwną ścianę ze złota i czerni. Spotkana tam tajemnicza bestia zrzuca protagonistę do Królestwa Zmierzchu, gdzie zostaje zamieniony w wilka i uwięziony. Link spotyka tam również istotę o imieniu Midna, która obiecuje, że zabierze go do zamku tytułowej księżniczki Zeldy. Dziewczyna wyjaśnia młodemu mężczyźnie, że Król Zmierzchu, niejaki Zant, ukradł trzy z czterech Świateł Dusz, a następnie podbił Hyrule. Link musi odzyskać każde z nich, aby powrócić do swojej dawnej postaci.
Rozgrywka w trzynastej odsłonie The Legend of Zelda pozostaje wierna swoim korzeniom, choć ze względu na fakt, iż gra powstała na znacznie mocniejsze platformy niż wcześniej, gameplay został wzbogacony o nowe elementy. Produkcja Nintendo dzieli się na trzy podstawowe segmenty: eksplorację, walkę oraz zbieractwo. Gracz ma początkowo dostęp do niewielkiej liczby lokacji, jednak wraz z rozwojem fabuły zyskuje nowe umiejętności i gadżety, dzięki którym Link jest w stanie dostać się w niedostępne wcześniej miejsca. System walki nie jest rozbudowany, jednak poziom trudności znacznie wzrasta, gdy protagonista przemierza pełne wrogów lochy. Element ten znacznie efektowniej prezentuje się na konsoli Wii, gdyż gracz kieruje bohaterem za pomocy willota oraz nunchuka. Przebywając w Królestwie Zmierzchu Link może transformować się w wilka - wówczas porusza się znacznie szybciej, potrafi kopać doły w poszukiwaniu nowych ścieżek, nie może jednak korzystać z miecza oraz tarczy.
Oprawa wizualna, jak niemal w każdej odsłonie The Legend of Zelda, stoi na najwyższym poziomie. W oczy rzuca się nieco ciemniejsza tonacja kolorystyczna, gra utrzymana jest również w mroczniejszym niż zwykle klimacie. Link w czasie przygody tradycyjnie nie wypowiada ani jednego słowa, za to uszy gracza pieści piękna muzyka autorstwa Toru Minegishi, Asuki Ota i Koji'ego Kondo.
Komentarze (27)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych