The Lost Vikings 2 - opis gry
The Lost Vikings 2 to gra platformowa z elementami przygodowymi wydana pierwotnie w 1997 r. na konsolę Super Nintendo Entertainment System, z późniejszymi portami na konsole PlayStation, Saturn oraz komputery osobiste. Za developing odpowiadała firma Blizzard Entertainment, a za wydanie - Interplay Entertainment.
Fabuła gry ma miejsce w kilka lat po wydarzeniach z pierwszej odsłony serii, po ucieczce z bazy Tomatora. Trzech Wikingów: Erik, Olaf i Baelog przez następnych kilka lat wiodło sobie beztroskie życie, by po powrocie z jednej z ich wypraw rybackich zostać po raz kolejny porwanymi przez starego adwersarza, który chce wystawić ich do walk na arenie. Podczas eskortowania ich na miejsce roboci strażnik, w wyniku awarii zasilania, przestaje działać i w następstwie zostaje rozebrany na części przez trójkę niedoszłych więźniów. Uzbrojeni w nowy ekwipunek Wikingowie postanawiają jak najszybciej wydostać się ze statku kosmicznego Tomatora i powrócić do domu.
Podobnie jak w The Lost Vikings, podczas gry sprawujemy naprzemiennie kontrolę nad trzema bohaterami naraz, z których każdego cechują inne, konieczne do przejścia dalej umiejętności. Nowe buty Erika pozwalają mu skakać znacznie wyżej od pozostałych, a przy pomocy hełmu może rozbijać umieszczone na suficie bloki oraz pływać. Bioniczna ręka Baeloga służy do chwytania oddalonych przedmiotów oraz huśtania się na przeznaczonych do tego hakach. Wypuszczane przez Olafa gazy spowalniają jego opadanie, on sam może też przeciskać się przez wąskie szczeliny. Dwoma nowymi postaciami są mogący wspinać się po ścianach wilkołak Fang oraz potrafiący latać i aktywować niektóre dźwignie smok Scorch. Aby nie komplikować niepotrzebnie rozgrywki, na każdym poziomie sterować możemy jedynie trzema z pięciorga bohaterów.
Gra doczekała się w roku 1997 r. konwersji na konsole piątej generacji (Sony PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Wydania te znane były pod tytułami Lost Vikings 2: Norse by Norsewest (Europa) oraz Norse by Norse West: The Return of Lost Vikings (Ameryka Płn.) a odpowiadała za nie zewnętrzna firma Beam Software. W odróżnieniu od znanej z oryginału 16-bitowej oprawy graficznej i dźwiękowej, wyróżniała je prerenderowana, trójwymiarowa grafika, muzyka w jakości CD oraz podłożone pod dialogi wszystkich bohaterów kwestie mówione.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych