The Sinking City - opis gry
The Sinking City to gra action-adventure inspirowana prozą H.P. Lovecrafta wyprodukowana przez studio Frogwares i wydana przez Bigben Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Nintendo Switch.
Fabuła
W produkcji Frogwares przenosimy się do Oakmont, fikcyjnego miasta w stanie Massachusetts (było ono inspirowane Bostonem). W mieście dzieją dziwne rzeczy. Zostało ono zalane przez powódź, która pojawiła się zupełnie niespodziewanie, jakby sprokurowało ją coś nadprzyrodzonego. Tysiące ludzi zginęło, kolejni odchodzą od zmysłów, lecz mimo nawału tych nieszczęść społeczność Oakmont próbuje jakoś funkcjonować. Głównym bohaterem jest Charles W. Reed, prywatny detektyw, który przybywa do miasta, by spróbować rozwikłać zagadkę kataklizmu.
Rozgrywka
The Sinking City to najambitniejsze przedsięwzięcie w niemal 20-letniej historii Frogwares znanego głównie dzięki przygodówkom z Sherlockiem Holmesem w roli głównej. Produkcja ukraińskiego studia to gra action-adventure w konwencji horroru rozgrywająca się w sporej wielkości otwartym świecie. W Oakmont znajdziemy w sumie siedem dzielnic i cztery tysiące budynków, przy czym wejść będzie można do „setek” z nich. W pracach pomagało narzędzie zwane City Generator, które generuje proceduralnie części miasta według pewnej ustalonej logiki i wytycznych deweloperów, a ci następnie własnoręcznie modyfikowali efekt jego prac.
Gra posiada strukturę questową, a naszym najważniejszym zadaniem jest prowadzenie śledztw. W odróżnieniu od wielu innych produkcji z otwartym światem The Sinking City nie podsuwa podpowiedzi pod nos. Do wszystkiego musimy dochodzić sami. Zamiast tego możemy np. otrzymać adres miejsca, gdzie powinniśmy się udać, ale już ustalenie, jak tam dotrzeć, spadnie na nasze barki.
Na bieg fabuły wpływają opcje dialogowe. Jak potoczy się historia, zależy od nas, a konkretnie od naszych wyborów, które przeważnie nie są czarno-białe.
W The Sinking City nie brakuje też walki. Główny bohater ma do dyspozycji różne rodzaje uzbrojenia z epoki: rewolwery, strzelby, granaty itd. Nie zawsze jednak starcie z nieprzyjaciółmi jest najlepszym wyjściem - czasami lepiej uciec.
Ważne znaczenie ma wskaźnik informujący o stanie psychicznym Reeda. Ilekroć zobaczy on coś niepokojącego, jego zdrowie podupadnie. W skrajnych przypadkach oznaczać to będzie pojawienie się niepokojących wizji, np. nieistniejących w rzeczywistości przeciwników, scen z przeszłości czy zmian w otoczeniu.
Co warto dodać, umiejętności naszego podopiecznego da się rozwijać.
Komentarze (26)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych