The Stone of Madness

The Stone of Madness

8,0
1 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
PC 8.0
NS -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
The Game Kitchen
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Skradanka,   Strategiczna
Premiery
Świat:
28.01.2025
Europa:
28.01.2025
Producent:
The Game Kitchen
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Skradanka,   Strategiczna
Premiery
Świat:
28.01.2025
Europa:
28.01.2025

The Stone of Madness - opis gry

The Stone of Madness to gra strategiczna, której akcja rozgrywa się w ośrodku dla obłąkanych. Za jej produkcję odpowiadało The Game Kitchen, a za wydanie Tripwire. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5, Xbox (Series S i X) i Nintendo Switch.

Fabuła - The Stone of Madness

Dalsza część tekstu pod wideo

Akcja The Stone of Madness rozgrywa się w domu dla obłąkanych w Pirenejach pod sam koniec XVIII wieku. W grze przejmuje kontrolę nad pięcioma postaciami, które trafiły do niego z różnych powodów, jak Alfredo Martin, mnich niesłusznie uwięziony za próbę ujawnienia brudów swojego klasztoru. Ich zadaniem jest się wydostać i poznać prawdę o miejscu, w którym się znaleźli. 

Rozgrywka - The Stone of Madness

Pod względem rozgrywki The Stone of Madness przypomina serię Commandos. Każda postać do gry ma zestaw fobii i przeszłych doświadczeń, które wpływają na ich interakcje z innymi oraz na rozgrywkę. Na przykład Alfredo nie wykona zadań, które uzna za niemoralne, zmuszając gracza do przełączenia na inną postać, która lepiej poradzi sobie z przeszukiwaniem zwłok. Z kolei Leonora świetnie radzi sobie z ogłuszaniem strażników, ale panicznie boi się ognia. Te cechy często pojawiają się w dialogach i wpływają na sposób grania każdą z postaci.

Gra podzielona jest na dwie fazy. Każdego dnia, po zebraniu drużyny, wybieramy trzy osoby, które eksplorują azyl, wykonując misje mające na celu odkrycie prawdy o eksperymentach. Większość czasu spędzamy na wykorzystywaniu umiejętności drużyny, by utorować bezpieczną drogę. Strażników można ogłuszyć na krótko, ale się obudzą. Tylko Leonora może zabijać strażników, ale to zwiększa poziom alarmu, utrudniając przyszłe wyprawy. Cykl dnia i nocy trwa około 5 minut, po czym następują godziny nocne, gdy cały azyl jest zamknięty, a każdy widziany na zewnątrz jest podejrzany. Większość obszarów azylu jest dostępna, ale niektóre są zakazane, a schwytanie tam skutkuje pobiciem i utratą zdrowia.

Wieczorem drużyna wraca do kryjówki w celach, by zaplanować kolejny dzień. Można spędzić czas na różnych aktywnościach, np. Leonora gra na skrzypcach, by podnieść poziom zdrowia psychicznego, a ojciec Alfredo opatruje rany czyta książki, by zwiększyć umiejętności drużyny. Każdej nocy możemy zrobić tylko ograniczoną liczbę rzeczy, a zasoby są również ograniczone.

Wideo - The Stone of Madness

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper