Tobal 2 - opis gry
Tobal 2 jest trójwymiarową bijatyką wyprodukowaną przez studio Dream Factory i wydaną przez Squaresoft w 1997 roku na PlayStation. Gra pojawiła się tylko w Japonii (w 2007 ukazała się pod szyldem “Legendary Hits”). Do dnia dzisiejszego Tobal 2 uchodzi za bijatykę z największą ilością grywalnych postaci w historii. Był to także pierwszy tytuł wykorzystujący funkcje Dual Shocka.
System walki nie uległ większym zmianom względem oryginału. Postacie poruszają się z pełną swobodą po trójwymiarowych arenach i mogą wyprowadzać ciosy na trzech wysokościach (low, mid, high). Wraca patent z chwytaniem oponentów poszerzając zakres możliwości w ofensywie i defensywie. Nowością jest za to umiejętność ciskania fireballami. Jak wspomnieliśmy powyżej, gra oferuje kosmiczną liczbę postaci - konkretnie 200 (plus kilkanaście niegrywalnych) - choć wielu zawodników różni się tylko kolorem wdzianek i parametrami.
Względem oryginału znacząco rozbudowano tryb Quest Mode, który można teraz bez obaw nazwać grą w grze. Gracz może zapuścić się w głąb sześciu dungeonów, a gdy mu nie idzie wrócić do miasta, by odpocząć, zjeść i uzupełnić zapasy niezbędnych przedmiotów. Na każdym poziomie [lochu] będzie musiał stoczyć walkę z obecnymi tam potworami. Pokonane zostawiają przedmioty, pieniądze, ekwipunek oraz punkty doświadczenia, które usprawniają parametry używanych w walce części ciała (obu nóg i rąk), bloku i chwytów. Rozwijaną w ten sposób postać będzie można przenieść do trybów Arcade i Versus.
Warto dodać, iż chcąc zdobyć wszystkie postacie (np. Chocobo) gracz będzie musiał spędzić w Quest Mode sporo czasu łapiąc potwory, co da się zrobić rzucając im fioletowy kamień gdy są na wykończeniu.
Druga część Tobal uchodziła za wyjątkowo udaną bijatykę. Gra nie wyszła jednak poza Japonię, co Square tłumaczyło w swoim czasie słabą sprzedażą pierwowzoru, któremu nie pomogło nawet dołączane demo Final Fantasy VII.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych